• 09.09.15, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist

Tarbijakaitseamet otsustas tarbijate huve silmas pidades loobuda alates tänasest tarbijate nõustamistelefoni lühinumbrist 1330 ning edaspidi jätkata vaid pika numbriga 620 1707.
Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist
  • Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist Foto: Raul Mee
Lühinumbrile 1330 helistamisel rakendus võrguoperaatorite poolt küsitav kõrgendatud tariif, mis tähendas tarbijale täiendavaid kulutusi. Pikk number on helistajale paketipõhise hinnaga.
Võlaõigusseadus sätestab tarbijate kaitse olukorras, kui ettevõtja haldab telefoniliine selleks, et tarbija saaks temaga seoses sõlmitud lepinguga ühendust võtta, näiteks täpsustada lepingu tingimusi, esitada kaebusi, avaldusi jne. Sellisele telefoniliinile helistamine ei tohi tarbijale kaasa tuua põhitariifist suuremat väljaminekut.
Kuigi tarbijakaitseamet ei sõlmi tarbijatega lepinguid, otsustas amet, et jätkab tarbijatele nõustamisteenuse pakkumist siiski ainult numbriga 620 1707, kuna see ei too nõustamist vajavale tarbijale kaasa lisakulutusi. Seni pika tavanumbriga paralleelselt kasutusel olnud lühinumbrile helistades küsisid võrguoperaatorid helistajalt kõrgendatud tasu alates 21 sendist minuti eest. Samas, kui paketipõhine põhitariif on 1-6 senti.
Seni kasutusel olnud lühinumbrile seati käesoleva aasta lõpuni automaatvastaja, mis palub nõustamiseks helistada numbrile 620 1707. 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele