Kaubandus.ee  • 9. september 2015
Jaga lugu:

Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist

Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist
Tarbijakaitseamet loobus nõustamistelefoni lühinumbrist  Foto: Raul Mee

Tarbijakaitseamet otsustas tarbijate huve silmas pidades loobuda alates tänasest tarbijate nõustamistelefoni lühinumbrist 1330 ning edaspidi jätkata vaid pika numbriga 620 1707.

Lühinumbrile 1330 helistamisel rakendus võrguoperaatorite poolt küsitav kõrgendatud tariif, mis tähendas tarbijale täiendavaid kulutusi. Pikk number on helistajale paketipõhise hinnaga.

Võlaõigusseadus sätestab tarbijate kaitse olukorras, kui ettevõtja haldab telefoniliine selleks, et tarbija saaks temaga seoses sõlmitud lepinguga ühendust võtta, näiteks täpsustada lepingu tingimusi, esitada kaebusi, avaldusi jne. Sellisele telefoniliinile helistamine ei tohi tarbijale kaasa tuua põhitariifist suuremat väljaminekut.

Kuigi tarbijakaitseamet ei sõlmi tarbijatega lepinguid, otsustas amet, et jätkab tarbijatele nõustamisteenuse pakkumist siiski ainult numbriga 620 1707, kuna see ei too nõustamist vajavale tarbijale kaasa lisakulutusi. Seni pika tavanumbriga paralleelselt kasutusel olnud lühinumbrile helistades küsisid võrguoperaatorid helistajalt kõrgendatud tasu alates 21 sendist minuti eest. Samas, kui paketipõhine põhitariif on 1-6 senti.

Seni kasutusel olnud lühinumbrile seati käesoleva aasta lõpuni automaatvastaja, mis palub nõustamiseks helistada numbrile 620 1707. 

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt