22. september 2015
Jaga lugu:

Väikeettevõtjate probleemid kauba viimisel jaeketti

Lehe Pruulikoja tegevjuht Gristel Tali  Foto: Raul Mee

Väikestel ettevõtetel on sageli keeruline endale transpordipartnerit leida, takistuseks võib saada nii väiketootja jaoks liiga kõrge hind kui ka see, et tihti ei vaevu teenuse pakkujad päringule isegi vastama.

Lehe Pruulikoja tegevjuht Gristel Tali rääkis tarneahelakonverentsil, et kui väiketootja otsis esimeste käsitööõllede poodi viimiseks transpordipartnerit, oli see algul üsna keeruline. “Pöördusin mulle teadaolevate suurte transpordiettevõtete poole, kellest enamik isegi ei vastanud. Kirjutasin, kes me oleme ja millist toodet hakkame Selverile transportima. Kirjutasin müügidirektoritele, müügiosakondadele, üldmeilidele, helistasin,” loetles Tali, ent vastuseid see ei andnud.

Lõpuks aitas teda esimeste partiidega Logistika Pluss. “Mulle meenus, et olen Toomase meeskonnale (Logistika Plussi juht Toomas Orutar - toim) infosüsteeme teinud, ja nüüd on tema kord mind välja aidata,” rääkis Tali.

Praegu on tema sõnul nende partner Vinare Logistika, kes tegelebki peamiselt alkoholi transportimisega. “Meie toode on sarnane kange alkoholi ja veiniga, mida viiakse kohale väikeste ühikutena,” selgitas Tali. “Me ei taha, et keegi peaks meie pärast oma protsesse suuresti kohandama, vaid et see olekski nende igapäevaelu,” lisas ta.

Tali sõnul on partnerite valikul nende soov, et partner mõistaks, mida ettevõte teeb, ja tegutseks sarnaselt. “Meie tarnijateks on paljud eri Euroopa linnades tegutsevad ettevõtted, kes varustavad ka teisi pruulikodasid üle Euroopa – nad teavad, mis on minu peavalu, nad teavad, miks ja mida ma teen,” kiitis ta.

Puuviljade kasvataja: müügiga seondub hulganisti probleeme

Puuviljade kasvatuse ja müügia tegeleva OÜ Metakor juhataja Maria Kaljuste lausus, et tõenäoliselt kirjutab ta kunagi väikeettevõtja tegemistest raamatu, millega lugejat naerutab. “Hetkel aga on asi naerust kaugel,” tunnistas ta ja tõdes, et müügiga seondub hulganisti probleeme. “Üks asi on vingest toorainest eriline kaup valmis saada, teine on selle ostjale kohaletoimetamine,” rääkis Kaljuste.

Kaljuste märkis, et erinevad tellijad ning edasimüüjad ei ole huvitatud postikulust ega transporditasust ning selle taha võib tellimus koguni kinni jääda. “Osa ettevõtjaid on andnud oma kauba edasimüümiseks kellelegi, kes kasseerib siis toote hinnast pea 20 protsenti,” lisas ta. “Olen õnneks leidnud endale partneri, kelle kaudu saan viia mõistliku tasu eest ka väikesed partiid kohale ja seda ka keerulistesse kohtadesse,” selgitas ta. 

Loe pikemalt Äripäevast logistikaettevõtete kommentaare, kas nad kinnitavad, et jätavad väiketootjatele pakkumise tegemata või aitavad neid suurima hea meelega. Miks on puuviljade kasvatuse ja müügiga tegeleva Metakori sõnul müük jaeketti nii problemaatiline. 

Autor: Ketlin Rauk, Äripäeva kaasautor

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884maarit@kaubandus.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee