8 jaanuar 2016

Butiigid kolivad sadamasse

Butiikide ja väikepoodide jaoks on Tallinnas kõige atraktiivsemaks alaks muutumas sadama piirkond  Foto: Andres Haabu

Butiikide ja väikepoodide jaoks on Tallinnas kõige atraktiivsemaks alaks muutumas sadama piirkond.

Süda- ja vanalinn on olnud läbi aegade kauplemiseks hinnatud piirkonnad, ent suurte ja mugavate kaubanduskeskute ehitamisega seoses spekuleeritakse üha enam selle piirkonna butiikide ja väikeäride väljasuremise teemal. Kas ja millal see võiks tõeks saada, uurib 13. jaanuari Äripäev kinnisvara rubriigis.

Pindi Kinnisvara äripindade maakleri Eduard Sorokini sõnul kehtib nendes piirkondades põhimõte, et kui sa pole nähtav ja leitav, pole sind olemas. Ehk geograafilisest asukohast isegi suuremat rolli mängib logistilis-visuaalne faktor.

Nii võivad ühel ja samal tänaval samaväärsetes majas paiknevate äripindade üürihinnad erineda kolm korda või enamgi. "Kui näiteks ühe uks avaneb tänavale ja teise oma hoovi," tõi Sorokin näiteks.

Sorokini sõnul on turul märgata trendi, et butiikide kese kaldub sadamaalale. "Samas vanalinn ei kaota meie hinnangul atraktiivsust, likviidsust ega tootlikkust, kuna see on turistide poolt siiski esikohal olev külastuspiirkond," lisas ta.

"Mõnevõrra keerukamas olukorras on südalinna piirist lõuna- ja läänepoolsematesse piirkondadesse jäävate pindade omanikud. Tuntava löögi said aasta tagasi ka Pärnu maantee alguse ärid, kuna linn muutis parkimiskorda Pärnu maanteel. Erinevaid faktoreid on palju,“ selgitas Sorokin.

Uus Maa Kinnisvarabüroo maakleri Kristjan Ploompuu sõnul massilist kolimist vanalinnast kaubanduskeskustesse või vastupidi ei toimu, kuid sõltuvalt asjaoludest ollakse selleks vajadusel valmis.

1Partner Kinnisvara konsultant Leelo Ratas nentis, et tung vanalinna jätkub, seda eelkõige pideva turistidevoo tõttu. Samas kohalikule elanikule suunatud ärid otsivad pinda pigem kaubanduskeskustest. Osa butiike kolib vanalinna ka sel põhjusel, et emafirma on andnud ettekirjutuse, mis keelab selle kaubamärgi poodide avamise keskustes.

Loe pikemalt Äripäevast ning saad ka teada, mida arvab ja kuidas valib kaubanduspinda BonBon Lingerie kauplusi pidava ettevõtte juht. 

Autor: Marge Männistu, Äripäeva kaasautor

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700