„Boonuspunktide kaotamine alkoholi müügiprotsessis on üks tegevus pikemast nimistust, mida oleme liidus arutanud soovides kaasa aidata vastutustundliku alkoholitarbimise edendamisele kaupmeeste poolt,“ selgitas Kaupmeeste Liidu tegevjuht Riin Savi. „Koostöös Sotsiaalministeeriumi ja Tervise Arengu Instituudiga töötas liit 2015. aastal välja alkoholi müügi juhendi, mis sisaldab mitmeid tegevusi ja juhiseid, mille rakendamine aitab kindlustada nõuetekohast alkoholi müüki ja vähendada alkoholi tarvitamisest tulenevaid kahjusid elanikkonnale,“ lisas Savi.
Savi sõnul tähendab boonuspunktide kaotamine alkoholi müügilt, et alkoholi ostul ei laeku enam kliendikaardile boonuspunkte. „ Boonuspunktide süsteem on osa paljude jaekettide kliendilojaalsusprogrammist. Ostude pealt kogutud boonuspunkte saab enamike lojaalsusprogrammide puhul järgmisest ostusummast maha arvata ehk klient saab boonust kasutada soodustusena oma ostude eest tasumisel“, sõnas Riin Savi. „Soovitust järgivate kaupmeeste juures alkoholi müügi arvelt edaspidi kliendi ostuboonus ei suurene.“
Savi sõnul tegeleb Kaupmeeste Liit alkoholi müügiga seonduvate küsimustega igakülgselt edasi. „Toetame riikliku alkoholipoliitika peamisi eesmärke ning oleme aktiivselt panustamas selle väljatöötamisse, et tagada alkoholipoliitika kujundamisel läbipaistvus, selgus ning proportsionaalsete meetmete rakendamine, mis omaksid reaalset mõju alkoholi liigtarbimise ohjamisel“, lisas Savi.
Kaupmeeste Liit on asutatud 1996. aastal esindamaks ja kaitsmaks liidu liikmete huve seadusloome protsessis, ettevõtluse arendamisel ja hea kaubandustava põhimõtete juurutamisel. Kaupmeeste Liitu kuulub 54 liiget, sealjuures toidu- ja esmatarbekaupade kaupade turul moodustab liitu kuuluvate ettevõtjate turuosa üle 80%.