27. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Keda usaldab Eesti e-ostleja?

Kantar Emor käitumisteaduste ekspert Heidi Reinson
Foto: Veiko Tõkman
Kantar Emori poolt Eesti inimeste seas läbi viidud e-poodide tuntuse ja usaldusvääruse uuringust selgus, et kõige tuntumad e-poed on Kaup24.ee, Hansapost.ee ja kolmandat kohta jagas Alibaba/Aliexpress ja eBay.

Eesti e-poodidest olid kõige tuntumad kaup24.ee, 1a.ee ja Hansapost.ee ning Kantar Emori käitumisteaduste ekspert Heidi Reinson ütles E-kaubanduse Liidu aastakonverentsil, et need on ka Eesti kõige suuremad telereklaamijad.

„Online ärid on Suurbritannias kasvanud suurimateks telereklaamijateks, nad investeerivad telesse rohkem kui näiteks toiduainete sektor kokku. Suurim telereklaamija aastal 2016 oli Amazon,“ rääkis Reinson. Ta lisas, et telereklaam suudab tekitada rohkem emotsiooni, kui üks bänner või sihitud Facebooki reklaam. „Tegemist on lihtsa inimpsühholoogiaga, kus 30 sekundiline nunnu reklaam kõnetab rohkem inimesi.“ Reinsoni sõnul on aga paljude turundajate sõnul telereklaam nii eelmine sajand.

Kõige usaldusväärsemateks e-poodideks peetakse aga Kaup24.ee (15%), Hansaposti (11%) ja Euronicsit (9%). „Keskmine Eesti inimene ei usalda veel nii väga eBayd ja Alibabat,“ ütles Reinson. Kuid ta rõhutas, et usaldusväärsuse puhul tuleb mängu ka sihtrühmade erinevused, kus näiteks noored, vanuses 15-24, usaldavad Amazoni, eBayd ja Alibabat tunduvalt rohkem kui 35-49 aastased. „E-kaupluste usaldusvääruse erinevus on lausa kahekordne nende kahe sihtgrupi vahel.“ Reinsoni sõnul võib uuringu tulemustest näha, et noored usaldavad e-poode üldiselt rohkem, kui vanemad. Vanemas vanusegrupis olid kõige usaldusväärsemad e-poed Kaup24, 1a ja Telia.

Reinsoni sõnul on usaldusväärsus palju täpsem mõõdik, kui spontaanne tuntus, sest see on seotud inimeste ostukäitumisega ning toob ka müügiedu. „E-kaupmeeste eesmärk enne müügi saavutamist peaks olema usaldusväärsuse saavutamine oma sihtrühmas, kellele kaup on mõeldud,“ ütles Reinson.

Uuringule vastas 1009 inimest, kes moodustasid esindusliku valimi Eesti elanikkonnast.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757