Autor: Liina Laks • 28. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Apranga alustas aastat kasumit kahekordistades

Zara
Foto: EPA
Leedu rõivakontserni Apranga esimese kvartali tulemused näitavad, et kasvatada suudeti nii käivet kui ka kasuminumbreid.

Kogu grupi käive Balti riikides tõusis 47,8 miljoni euroni, mis võrreldes möödunud aasta sama perioodiga kasvas 8,4 protsenti. Tublisti kosus ka ärikasum: 1,2 miljonilt eurot möödunud aasta esimeses kvartalis 2,2 miljonile eurole.

LHV vanemanalüütik Joonas Joost ütles, et Apranga esimese kvartali tulemused ületasid väga tugevalt ootusi. „Väga positiivne oli nii brutokasumlikkuse areng, mis paranes rohkem kui me ootasime, aga ka üld-ja turustuskulude kasv jäi prognoositust oluliselt madalamaks,“ ütles Joost.

Käibe kasvu võis täheldada kõikidel Apranga turgudel. Koduturul Leedus kasvas käive mullusega võrreldes 26,4 miljonilt 28,2 miljonile, Lätis 10,8 miljonilt 11,4 miljonile ning kõige pisemal turul Eestis oli kosumine kõige suurem: 6,8 miljonilt 8,3 miljonile eurole. Käivet aitas kasvatada uute poodide avamine. Kui aasta varem oli Eestis 26 poodi, siis tänaseks on neid juba 29. Uusi poode avati ka Lätis ja Leedus.

Kuigi kulud kasvasid aastaga võrreldes 7,7 protsenti 14,6 miljonile, rõhutab ettevõte ise, et need on igati korrelatsioonis käibe- ja töötajate arvu kasvuga. Lisaks toodi välja, et lahti on saadud ka mullusest kuue miljoni euro suurusest võlast.

Kui vaadata Apranga erinevaid sektoreid, siis on käibe- ja kasuminumbreid ülespoole vedavaks lipulaevaks Zara rõivabränd, kus käive kasvas aastaga 36 protsenti. Nagu teised Eesti jaemüüjad, kurdab ka Apranga viletsat jalatsimüüki: jalanõude käibe puhul tuli tunnistada 12protsendilist tagasiminekut.

Joonas Joost jääb Apranga tulemustega aga vägagi rahule. „Kokkuvõttes pidasime võimalikuks puhaskasumi langust 0,9 miljonilt eurolt 0,3 miljonile. Seega asjaolu, et Apranga tegelikult kahekordistas puhaskasumi 1,8 miljonile eurole, on väga positiivne ja tugev tulemus,“ ütles Joost.

Kuna Apranga aktsia on aasta esimese kvartaliga kosunud kolm protsenti (tõus 2,57 eurolt 2,65 eurole), hindab ettevõte oma turuväärtuseks praegu 147 miljonit eurot. Head kvartalitulemused panid muidu nii stabiilse Apranga aktsia Balti börsil tõusma: lõunaks oli tõus 1,8 protsenti ning ettevõte kauples 2,75 euro juures.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757