SmartEST Baltic partner Evelin Salu külastas Las Vegases toimunud tarbetehnika ja nutividinate messi, kus leidis mitmeid naiste igapäeva elu lihtsamaks tegevaid vidinaid, mida võiks pakkuda tarbijatele ka siinsel turul.
Selle aasta CES (Consumer Electronics Show) oli minu teine kord külastada tarbeelektroonika ja nutividinate messi. CES toimub Las Vegases ja on maailma suurim mess, mis laiub 240 000 m2 alal ning kus on eksponeeritud üle 3900 erineva ettevõtte rohkem kui 150 riigist. Messi ajal peetakse üle 300 seminari, kus esineb ca 1200 valdkonna spetsialisti. Sel aastal püstitati ka külastajate rekord ning messil käis üle 190 000 tehnikahuvilise, kellest 1/3 olid väljastpoolt Ameerika Ühendriike.
Et saada messist täit ülevaadet, neljast messipäevast jääb ilmselgelt väheks. Seetõttu tuleb keskenduda sellele, mis huvi pakub. Messil on 24 erinevat tootekategooriat ning uskuge või mitte - väga palju põnevat naistele. Sel aastal oli suur ala Family and Lifestyle toodetele, Baby Tech oli oluliselt suuremal alal kui eelmisel aastal, fitness tehnoloogia ja nutividinad on tõeliselt tõusev trend. Lisaks leidus huvitavaid tooteid ilumaailma ja ka lemmiklooma sõpradele.
Suured kaubamärgid presenteerivad erinevaid tehnoloogilisi lahendusi - näiteks külmkapp, mille uksel on suur ekraan ja sealt saab uudiseid lugeda. Väga tore. Uudiste lugemiseks lisandus veel üks kanal. Kuid pigem on mul küsimus, miks ei ole nutikat tolmuimejat, mis ei töötaks vaid sensorite põhiselt vaid teaks, millal kuhu puhastama minna? Selline nutiseade reaalselt aitaks väga paljusid kodusid ja sellise toote turu suurus oleks väga suur. Olles näinud meeletult suure ja üliõhukese ekraaniga televiisoreid ja erinevaid roboteid, mille funktsioon veel päris arusaadav ei ole, siis minul küll tekib küsimus, miks igapäeva elu lihtsamaks tegevat tolmuimejat juba turul ei ole?
Women in tech - seda saab võtta kahtpidi: naised tehnoloogiat loomas ja tehnoloogia, mis on suunatud naistele. Aina enam on naisi tehnoloogia start up’ide juures ja aina enam liigub tööstus lifestyle suunda. Mulle väga meeldis, kuidas ühel kohtumisel koostööpartner ütles - me kõik siin räägime lifestyle’ist tehnoloogia sektoris, aga mulle tundub, et meie sektoris keegi sellest päriselt aru ei saa. Eks see ongi üks põhjus, miks naisi aina enam tehnoloogia sektoris näeb.
Mitmed messil toimunud seminarid olid suunatud naistele, kui uuele sihtrühmale. Seminar pealkirjaga Future is Female andis ideid, kuidas sektor naistarbijateni jõuaks. Minu jaoks kirjeldas antud seminari pealkiri pigem CES’il toimunut ja nähtut - suur hulk tooteid, mis säästavad aega ja lihtsustavad argirutiini. Kuna naisi on aina rohkem tehnoloogia juures ja üha enam naisi on tehnoloogia start-up ettevõtetega seotud, siis jääme uute ja igapäevaeluks vajalike nutividinate ootele. Naised ja tehnoloogia on mujal maailmas tänapäev, Ehk varsti ka meil.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.