Kantar Emori äsja valminud e-kaubanduse trendiuuringust selgub, et kõige tuntum e-pood on Kaup24, mida teab spontaanselt nimetada 35% Eesti elanikest. Aastaga on Kaup24 tuntus ja edumaa teiste e-poodide ees veelgi kasvanud.
- Kantar Emor: Kõige tuntum e-pood on Kaup24 Foto: Maarit Eerme
Hansapost järgneb liidrile olulise vahega – seda teab spontaanselt nimetada 21% Eesti elanikest, Hansaposti spontaanne tuntus ei ole aastaga muutunud. Kolmandal kohal on kaubandushiid Aliexpress, mida nimetab spontaanselt 18% elanikest ning nende tuntus püsib teist aastat samal tasemel. Spontaanse tuntuse esikümnesse jõudsid veel Amazon, eBay, Euronics, On24, Osta, Selver ja 1a.
Kantar Emori ostukäitumise ekspert Kersten Jõgi sõnul on tuntuse esikümnes juhtkohtadel olevate internetikaubamajade fenomeniks lai kaubavalik, soodne hinnatase, atraktiivsed eripakkumised ning üldine meediaaktiivsus. „Nii Kaup24 kui ka Hansapost eristuvad teistest kodumaise kuvandiga e-poodidest oluliselt suuremate meediapanuste poolest, mis hoiab neid pidevalt pildil ja tarbija tähelepanuväljas.“
Spontaanselt tuntuimad e-poed:
1. Kaup24
2. Hansapost
3. Aliexpress/Alibaba
4. 1a
5. eBay
6. Amazon
7. On24
8. Euronics
9. Selver
10. Osta
Jõgi selgitas, et e-kaubanduse trendiuuringus olid vaatluse all inimeste e-ostluse kogemused ja praktikad, milliseid kaupu veebist ostetakse, kodu- ja välismaiste e-poodide osakaalud, erinevate tehniliste seadmete kasutamine ostlemisel ning kaupade tagastamismugavus.
E-kaubanduse trendiuuringus kõnetasime üle 1000 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat, valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring toimus 2018. aasta kevadel. Analüüsil kasutasime ka Kantar Emori TNSAtlase andmebaasi.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele