Maarit Eerme • 15 oktoober 2018

Auto 100: investeerida tuleb digilahendustesse

Jaekaubanduse TOPi kolmandal kohal oleva Auto 100 juhatuse liikme Janek Aaviku sõnul on nende tänane suund investeerida eelkõige erinevatesse digi-lahendustesse, et viia oma pakkumine potentsiaalsele kundele võimalikult lähedale ja kaasas käia tarbija ning turu ootustega.

Janek Aavik  Foto: Andres Haabu

2017. aasta kujunes nende jaoks rekordiliseks nii käibe kui muude näitajate osas ning laiemas plaanis täitsid nad enamiku oma eesmärkidest.

“Meie suurim väljakutse ongi vast suutlikkus oma tegevust ning müüki pikema aja jooksul ette näha ning ka vastavalt planeerida, kuna meie esindatavate markide (Škoda, Porsche, Lamborghini, Lotus ja Bentley) puhul ei tooda keegi neist sõidukeid tehase ladusesse ja seetõttu peame suutma ette näha nii turu kui tarbija ning kogu sektori trende ning arenguid, et oma toodete ning kohalike ladudega õigel ajal ja vormis turul üldse osaleda saaks,” ütles Aavik.

Kuna tihti on tootmine ja sõidukite saadavus piiratud ning see seab tema sõnul teatud piirangud ka nende tegevusele ja sunnib muutma operatiivselt nii lühiajalisi kui ka aeg-ajalt kaugemale ulatuvaid plaane. “Seetõttu on keeruline ennustada 2018. aastaks müügikasvu, kuna juba praegu on tänu Euroopa Liidu riikide autoturgude kasvule tehaste tootmismahud alla vajatava ning oma roll on siin ka alates septembrist 2018 ELi poolt kehtestatud uute heitgaaside normidel ja mõõdistamisel, mis eeldavad kogu mudelivaliku uut läbitestimist, mis on pikk ja mahukas protsess.”

Aaviku sõnul on oodata, et kogu sõiduautode turg kasvab 2018. aastal ning mõõdukas kasv, umbes 5–8 protsenti peaks tulema ka 2019. aastal.

“Meil on plaan sellest maksimaalselt osa saada,” ütles ta.

„Meie ettevõtte meeskond on tugev ning motiveeritud, kellest suuremal osal igakuine sissetulek sõltub enamuses tulemuspalgast ja on seetõttu otseselt seotud ettevõtte tulemustega,“ rääkis Aavik. Ta lisas, et nende meeskond on püsinud aastaid stabiilsena ning see on ühe ettevõtte arengu alustalasid. „Loodan, et suudame atraktiivne tööandja olla ka edaspidi.“

Investeerida tuleb digi-lahendustesse

Aavik tõdes, et üha rohkem kommunikatsiooni, nii passiivset kui aktiivset liigub internetti ning kõik see digitaliseerib kiiremini kui kunagi varem ja kogu turunduse lähenemine on seetõttu kiiresti muutumas. „Enam ei ole ammu küsimus selles, palju turundust teha, vaid rohkem kui kunagi varem on vaja läbi mõelda kellele mida ja kuidas turundada. Klassikaline outdoor plakat tänava ääres on ka edaspidi vajalik, aga efektiivsema tulemuse annab siiski läbimõeldud, analüüsitud ning suunatud tegevus,“ rääkis ta.

Nende suund on täna investeerida eelkõige erinevatesse digi-lahendustesse, mida kaasaegne tehnoloogia võimaldab ja leida viise, kuidas viia oma pakkumine potentsiaalsele kundele võimalikult lähedale ja kaasas käia tarbija ning turu ootustega. „Teisisõnu, masspostitusest on turundus liikumas individuaalse turunduseni, sest see kipub olema tulevikus ainuke võimalus, kuidas oma sõnum potentsiaalsele kliendile lähemale viia ning tähelepanu võita.“

Tutvu ka Äripäeva Infopanga koostatud mootorsõidukite müügi konkurentsiraportiga.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700