Kaubandus.ee  • 30 aprill 2019

Maxima grupi 2018. aasta majandustulemused: kasvu ja integratsiooni aasta

Maxima Grupė jätkas 2018. aastal stabiilset kasvu. Grupi konsolideeritud müügitulu kasvas võrreldes 2017. aastaga 22,1%, jõudes 3,445 miljardi euroni; EBITDA ulatus 223,6 miljoni euroni.

Foto: MARGUS ANSU EESTI MEEDIA

Kontsern investeeris põhivarasse üle 88 miljoni euro ja avas kõigil turgudel kokku rohkem kui 100 uut kauplust, enamik neist Poolas.

„2018. aasta oli Maxima grupi jaoks eriline - see oli kasvu ja integratsiooni aasta. Poola jaemüügiketi Stokrotka omandamine eelmisel kevadel oli oluliseks verstapostiks. Selle tehingu lõpetamisega oleme me saanud suurimaks Leedu kapitali investoriks Poolas," kommenteeris Maxima Grupė juhatuse esimees Justas Riauba.

Lisaks saavutasid nad BB+ krediidireitingu ning korraldasid eduka 300 miljoni euro suuruse 5-aastaste võlakirjade emissiooni.

"Meie igapäevane tegevus 2018. aastal oli samuti tugev. Tulud kasvasid enam kui 22 protsenti, millele andsid hoogu Stokrotka soetamine ning tubli müügitulude kasv Baltikumis ja Bulgaarias. Me jätkasime uute kaupluste avamist ja vanade moderniseerimist, parandasime klienditeenindust ja tõime oma kauplustesse sisse uuenduslikke lahendusi,” ütles Riauba.

Maxima kontserni tulud kasvasid 2018. aastal 22,1 protsenti. See kasv tulenes peamiselt Poola jaemüügiketi Stokrotka omandamisest. Leedus ja Lätis kasvasid tulud vastavalt 5,9 ja 6,4 protsenti, samas kui Eesti näitas tagasihoidlikumat 3,8-protsendilist kasvu, mida mõjutas peamiselt üldine jaemüügituru aeglasem tõus. Bulgaarias kasvasid tulud 19,4 protsenti, mis oli ajendatud uute kaupluste avamisest ja turu kasvust kahekohalise arvu võrra. Võrreldav (like-for-like) müük tõusis konsolideeritud tasemel 1,6 protsenti, samas kui Balti turgudel oli see kasv 1,7 protsenti ning Poola koos Bulgaariaga kasvasid 1,2 protsenti.

Aastal 2018 investeeris Maxima Grupė põhivarasse 88,1 miljonit eurot - võrrelduna 2017. aasta 70,4 miljoni euroga. Investeeringud olid suunatud uute kaupluste avamisse, olemasolevate kaupluste rekonstrueerimisse ja strateegilistesse investeerimisprojektidesse, nagu näiteks iseteeninduskassade arvu suurendamine.

2018. aastal avati kokku 107 uut kauplust, neist 84 Stokrotka poolt Poolas pärast seda, kui Maxima grupp omandas Emperia Holdingu. Kõigil turgudel rekonstrueeriti kokku veel 39 kauplust. Lisaks muudeti 30 Poola kaupluse nimed Aldikust Stokrotkaks. Jaemüügipind kasvas sellega 43 protsenti. Sel perioodil töötas kontserni kuuluvates ettevõtetes kokku üle 40 tuhande inimese.

Grupi EBITDA kasvas 2017. aasta 149,5 miljonilt eurolt 223,6 miljoni euroni 2018. aastal (see on 49,6 protsenti rohkem kui aasta varem). Põhiline osa EBITDA kasvust pärines FRANMAXilt (ettevõte, mis pakub Maxima grupi äriühingutele frantsiisi- ja tugiteenuseid), mis sai Maxima kontserni osaks 2017. aasta lõpus. FRANMAX lisas Maxima grupi 2018. aasta tulemusele 48,4 miljonit eurot EBITDAt. Ülejäänud EBITDA kasv tuleneb müügi kasvust ja olemasoleva äri efektiivsuse suurendamisest ning ka Stokrotka omandamisest.

Kaupade müük e-kaubanduskanalite kaudu kasvas Baltikumis ligi 50 protsendi võrra tänu e-toidukaupade brändi Barbora laienemisele Kaunasesse ja Klaipedasse. Barbora viidi ka Lätisse ja Eestisse, mis samuti aitas Maxima grupi e-kaubanduse müüki kasvatada.

Maxima Grupė omab jaekaubanduskette Maxima (Baltimaades), Stokrotka (Poolas) ja T-Market (Bulgaarias), samuti Baltikumis tegutsevat e-toidupoodi Barbora. 2018. aastal väljastas ettevõte edukalt 300 miljoni euro väärtuses 5-aastaseid võlakirju. Maxima grupp omakorda kuulub Vilniaus Prekyba gruppi, mis on üks suurimaid jaekaubandusettevõtteid Baltikumis ning Kesk- ja Ida-Euroopa regioonis.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700