Autor: Maarit Eerme • 29. detsember 2020

Kas bränditoodete aeg toidukauplustes on lõppemas?!

Viimastel aastatel on poodidesse ilmunud hulgaliselt poodide omamärgitooteid, mis pakuvad traditsioonilistele brändikaupadele konkurentsi. Ühelt poolt pakuvad omamärgitooted suuremat valikuvõimalust, teisalt aga jätavad tarbija teadmatusse, kes ja kus tema kauba valmistanud on.
Saarioineni Mamma! kaubamärgi all valmis toidukaupa tootev tehas Rapla lähedal Alus.
Foto: Andres Haabu

Jaebrändid ehk kaupluste omamärgi- või private label tooted hõlmavad kõiki kaupu, mis on loodud ja turustatud jaeketi enda poolt. Jaebrände võib leida pea igas tootekategoorias, nii toidu- kui ka tarbekaupades. Jaemüüja jaoks pakub omamärgitoodete olemasolu võimalust teistest poekettidest eristuda ning lojaalsust ja kasumit suurendada. Bränditoodete tootjad aga ütlevad, et jaebrändid viivad hinnad kunstlikult alla ja mõjutavad seeläbi brändide võimekust töötajatele väärilist palka maksta.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757