E-ostlemine moodustab siinsest jaekaubandusest juba ligi 15%
Selle aasta juunis tehti Eesti Panga kinnitusel keskmiselt 123 000 e-ostu päevas, mida on 2,5 korda enam kui 2019. aasta juunis. Päevas jäeti Eesti ja välismaa e-poodidesse keskmiselt 3,4 miljonit eurot, mis 75% võrra enam kui kaks aastat tagasi.
Kui viie aasta eest tehti pangakaarti kasutades 97% ostudest füüsilistes müügikohtades ja vaid 3% e-poodides, siis sel kevadel (märtsis, aprillis - toim) moodustas e-poodides pangakaardiga tehtud ostude osakaal juba 14%. „Tõenäoline on, et 2022. aastaks ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest 20% piiri, kuna juba praegu on see 15% ning arvestades igapäevast kasvu, siis ei olegi see piir ju üldse kaugel,“ ütles Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
Ehkki tehisintellekt jõuab meie argipäeva ning töistesse tegemistesse üha jõudsamalt, ei näe Sanitex gruppi kuuluva PROMO Food Service’i müügiprotsesside juht Eleri Lipping võimalust, et see lihast-luust inimese tegevuse täielikult endale haarab. AI saab olla küll assisteerivaks jõuks ning heaks abimeheks, kuid personaalsus ning inimlik kontakt ei kao kliendihalduse osas mitte kuskile.