• 12.11.21, 10:58

Tarbija soovib selgust piima- ja vegantoodete märgistamisel

Eelmisel nädalal tuli uudis, et nimetust „piim“ ja ainult piimatoodetele reserveeritud nimetusi ei või kasutada täiesti taimse toote kirjeldamiseks. Seetõttu on tarbijal tekkinud segadus, kuidas tooteid märgistada tuleks.
Tarbija soovib selgust piima- ja vegantoodete märgistamisel
  • Foto: Raul Mee
Patendiameti ajaveebis on välja toodud, et nende ülesanne on muu hulgas tootenimede registreerimine, mille tõttu on toimuvast mõjutatud ka nemad. "Et oleks kohe selge – Patendiamet ei dikteeri siin, milliseid sõnu kaubamärgitaotleja oma kaubamärgina registreeritavas tähises kasutada tohib või milliseid mitte. Kui taotleja esitab registreerimiseks tähise, milles sisaldub mõiste „kaerapiim“ või „sojajogurt“, ei lükka amet taotlust tagasi põhjusel, et nende sõnade kasutamine on europarlamendi määrusega keelatud. See, kas või kuidas taotleja selliselt märgistatud tooteid hiljem äritegevuses tohib kasutada, reguleerivad juba teised institutsioonid," kirjutab Kaubamärgiosakonna vanemekspert Mari-Epp Tirkkonen.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.05.25, 16:00
27 aastat tippdisainiäris – preemiumbrändide kaupluse asutaja jagab õppetunde
“Kui ma saaksin alustada uuesti, investeeriksin oma kinnisvarasse, mitte ei rendiks kauplusepinda,” kõlab preemiumbrändide kaupluse Lartusi asutaja Karin Mängeli üks õppetund.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele