Autor: Kaubandus.ee • 12. november 2021

Tarbija soovib selgust piima- ja vegantoodete märgistamisel

Eelmisel nädalal tuli uudis, et nimetust „piim“ ja ainult piimatoodetele reserveeritud nimetusi ei või kasutada täiesti taimse toote kirjeldamiseks. Seetõttu on tarbijal tekkinud segadus, kuidas tooteid märgistada tuleks.
Foto: Raul Mee

Patendiameti ajaveebis on välja toodud, et nende ülesanne on muu hulgas tootenimede registreerimine, mille tõttu on toimuvast mõjutatud ka nemad. "Et oleks kohe selge – Patendiamet ei dikteeri siin, milliseid sõnu kaubamärgitaotleja oma kaubamärgina registreeritavas tähises kasutada tohib või milliseid mitte. Kui taotleja esitab registreerimiseks tähise, milles sisaldub mõiste „kaerapiim“ või „sojajogurt“, ei lükka amet taotlust tagasi põhjusel, et nende sõnade kasutamine on europarlamendi määrusega keelatud. See, kas või kuidas taotleja selliselt märgistatud tooteid hiljem äritegevuses tohib kasutada, reguleerivad juba teised institutsioonid," kirjutab Kaubamärgiosakonna vanemekspert Mari-Epp Tirkkonen.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757