Autor: Helen Külaots • 1. detsember 2021

E-Selver sai Aasta Logistikateo auhinna!

Möödunud nädalal anti välja Aasta Logistikategu 2021 auhind, mille sai seekord Selveri üle-Eestiline kojukandeteenus. Selver võttis võidu nii žürii kui ka Logistikauudiste lugejate häälte põhjal. Selveri juhatuse liige Kristi Lomp ütleb, et oli auhinda vastu võttes tänulik sadade inimeste eest, kes on otseselt või kaudselt e-Selveri arenguga seotud.

Selveri juhatuse liige Kristi Lomp Aasta Logistikategu auhinnaga Logistika Aastakonverentsil
Autor: Raul Mee

“Hea on näha, kuidas ühise eesmärgi nimel sihikindlalt tegutsedes on võimalik ka mägesid liigutada.” Ehkki tegemist oli logistika auhinnaga, ei saa e-Selverit käsitleda ainult kui kullerteenust või kauba viimist punktist A punkti B: “Logistika on selles masinavärgis pisike lüli – eelkõige on tegemist paljude osapoolte osava kokkumänguga, kuhu on panustanud nii komplekteerimiskeskused, kontoritöötajad kui ka kullerid,” toonitab Lomp.

Algselt oli Selveril üks komplekteerimiskeskus – nüüd on neid üle Eesti 12, mis kiirendab oluliselt kogu logistikat. Muudatused on toimunud ka laialiveo osas: esialgu osteti kullerteenust sisse, kuid ühel hetkel saadi aru, et mõistlikum on osta enda kaubikud ja hakata ise vedama.

Üle-Eestilise kaubaveo põhiline investeering pole kaubikud, vaid erinevad digitaalsed lahendused.

“Nende investeeringute eest, mida oleme senini IT-lahendustesse suunanud, oleksime saanud panna püsti ühe korraliku tavapoe, kuid e-kaubandus on tuleviku suund, kuhu tasub investeerida ja mille arengut koroonakriis üksnes kiirendas,” ütleb Lomp.

Selveri e-pood pole valmislahendus, vaid edasiarendusi tehakse igapäevaselt: “Me kuulame klienti, proovime ostuprotsesse kiirendada ja mugavust lisada. Usun, et lähiaastatel e-kanalitest ostmine aina süveneb ja seda eriti nendes piirkondades, kus korralik kaubandus puudub.”

Järgmised sammud: suurendada äriklientide arvu ja vaadata üle piiri

“Kui kriisiaeg möödub, on meil plaan hakata vedama kaupu ka teistesse riikidesse. Eritellimuste raames oleme viinud juba Lätti, Soome ja ka Brüsselisse. Soomes elab palju eestlasi, kes sellest teenusest huvitatud on.”

Eestisiseselt on eesmärk kasvatada mahtusid ja laiendada oma osakaalu äriklientide seas. Lombi sõnul on äriklientide mudel täiesti uus suund: “Ettevõtete jaoks oleme eelkõige partnerid bürootarvete ja igapäevase toidu-joogi osas. Kuid aina enam tellivad ärikliendid lisaks tavalistele kontoritarvetele ka valmistoitu, söögimaterjali ühisüritusteks, jogurteid, kohukesi, värsket puuvilju ja maiustusi.“

„E-Selveri äriklientideks on nii teenindusettevõtted, restoranid, riiklikud asutused, idufirmad jne. Selleks sobib pea iga ettevõte. Teete meiega lepingu ja saate e-poest ostmiseks oma kasutajatunnuse. Maksmine käib arve alusel. Meie teenus on oluliselt paindlikum hulgifirmade omast ning kaubavalik konkurentsitult suurim,” seletab Lomp äriklientidele mõeldud suuna olemust.

Teadaolevalt on Selver esimene pood maailmas, mis pakub kojukandeteenust üleriigiliselt ja seda nii laia tootevalikuga. “Võimalus tellida supermarketi valikuga e-poest endale toidukaupa igasse Eestimaa nurka loob konkurentsiturule täiesti uue olukorra. “Me ei jaga enam turgu selle põhjal, kes kus oma poe avab, vaid hoopis teisel tasandil,” ütleb Lomp.

Aasta Logistikategu žüriisse kuulusid: Tarneahelaühing Prolog juhatuse esimees Tõnis Hintsov, Prolog tegevjuht Peep Tomingas, Logistikauudiste teemaveebi juht Tõnu Tramm, Äripäeva ekspordi ja logistika teabevara peatoimetaja Fred Märtsoo ning Tööstusuudiste teemaveebi juht Harro Puusild.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700