Lõppenud aastal liikus pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki, mis on 33% rohkem kui aasta varem. Viimasel kahel aastal on Eestis turule tulnud tuhandeid e-poode.

- Omniva pakiautomaat
- Foto: Liis Treimann
Omniva turuosa moodustas pakiautomaatide pakkide mahust 47%. „Siin tasub välja tuua, et kui Omniva turuosa oli veel 2020. aasta lõpus 52%, siis möödunud aasta detsembris langes see 41% juurde. Languse põhjustas rahvusvahelise mahu konsolideerimine – see tähendab, et peamiselt AliExpressi kaudu hakati soodsama tarnekulu tõttu ühe tellija pakke üheks saadetiseks kokku panema. Seega on tellimuste arv jätkuvalt kõrge ja aasta keskmisena hoidis Omniva 47% suurust turuosa. Samuti on Omniva Eesti-sisene pakimaht kasvanud isegi 40%, kuid Aasiast tulenev pakkide konsolideerimine sööb Eesti-sisese kasvu ära ning on kokkuvõttes kahandanud ka Omniva turuosa jõudsalt laienevate konkurentide kasuks,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
E-kaubanduse mahud kasvavad aasta-aastalt, sundides logistikasektorit kiiresti kohanema ning pakkuma ettevõtetele üha tõhusamaid, paindlikumaid ja jätkusuutlikumaid lahendusi. Balti riikides tegutsevatele ettevõtetele ei ole tõhus tarne enam pelgalt mugavus, vaid oluline strateegiline eelis.