Elektroonikakaubad on Eesti internetiostjate lemmikud
Eesti 18–40-aastastest eelistab 57% osta elektroonikakaupu veebist, näitab rahvusvahelise pakiveofirma Venipak küsitlus. Teistes Balti riikides edestab rõivaste ja jalanõude kategooria napilt elektroonikakaupu.
Eesti 18–40-aastastest eelistab 57% osta elektroonikakaupu veebist.
Foto: Andras Kralla
Eesti edetabelis on teisel kohal kodukaubad (50%), millele järgnevad riided ja jalanõud (46%). Lätis ja Leedus eelistab riiete ja jalanõude internetis ostmist vastavalt 57% ja 51% uuringus osalenutest ning tihedalt kannul on elektroonikakaubad, teatas Venipak.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.