Tarbijad valivad täna kaupu poodidest väga hoolega, mida osta. Peamiselt valitakse kampaaniahinnaga või madala hinnaga toode, rääkis Selveri äriarvestuse juht Kristjan Anderson Koostöö konverentsil.

- Tarbijad jooksevad poes tormi kampaaniatoodetele
- Foto: Andras Kralla
Anderson ütles, et kui inflatsioon kukub alla 10%, siis inimeste ostujõud on ikka veel madal ning toidukauplustes mahud ei kasva veel ilmselt paar aastat. „Kindlasti on toimumas mingites kaubagruppides tagasipöördumine. Näiteks kala müük on kasvus ning samuti on taastumas piimatoodete müük.“ Andersoni sõnul kannatavad tarbijad ära 5% hinnakasvu, kuid sealt edasi hakkavad ka mahud vähenema. „Kui hind tasandub, siis ei pruugi aga mahud koheselt kasvada.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.