• 28.05.25, 10:41

Eesti on iseteeninduskassade kasutamises esirinnas, eriti paistavad silma vanemad ostlejad

Iseteeninduskassad on Eestis muutunud igapäevaseks ostuviisiks, eriti kesk- ja vanemaealiste seas, selgub Adyeni 2025. aasta kaubandusuuringust. Kasutusaktiivsuses edestavad eestlased märgatavalt nii Põhjamaid kui ka Balti naabreid – viimase aasta jooksul on neid proovinud ligi kolmveerand elanikest.
Iseteeninduskassa
  • Iseteeninduskassa
  • Foto: Erakogu
Ehkki avalikkuses on iseteeninduskassade kohta aeg-ajalt kuulda kriitikat, näiteks aeglase vanusekontrolli või kaaluerinevustest tingitud tehniliste tõrgetega seoses, viitavad uuringu tulemused vastupidisele – iseteeninduse kasutus on Eestis laialdane, eriti võrreldes lähiriikidega.

Seotud lood

Uudised
  • 02.05.25, 10:33
Kaubandusekspert: varsti soovitab AI sommeljee poes veini
Kaupmehed seisavad täna nii Eestis kui globaalselt silmitsi väga mitmekülgsete probleemidega - tööjõudu on puudu, kulud suurenevad, palju läheb ka toitu raisku ja kui tehisintellekt kiirelt valdkonda ei sisene, võime me teistest riikidest maha jääda, rääkis kaubandusvaldkonna juht Mark Thompson Baltic Retail Forum konverentsil.
Uudised
  • 21.05.24, 16:42
Rimi IT-juht töötajateta poe loomisest: nagu ehitaks panka
Rimi esimene mehitamata pood on poepidajale põhjustanud peavalu, sest kõik ei ole töötanud nii nagu peaks.
Uudised
  • 26.05.25, 10:44
75% eestlastest otsib poes soodustusi ja on valmis selleks lemmikpoodi vahetama
Kõrgetest hindadest ja inflatsioonist tulenevalt on eestlased hakanud poodides aina enam pöörama pilku soodusega toodete poole, rääkis uuringufirma NielsenIQ ärijuht Erlend Villems hiljutisel StrongPoint Baltic Retail Forum kaubanduskonverentsil. Lausa 75% tarbijatest ostavad regulaarselt soodusega tooteid, otsivad neid ja on valmis parema pakkumise saamiseks ka teise poodi minema.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele