Endine Circle K Eesti peadirektor Kai Realo autoga tanklas.
Foto: Andras Kralla
Igapäevaselt poodlevate klientide ostuharjumuste seas on viimase aastaga toimunud oluline nihe – aina enam soetatakse varusid kampaaniate ajal ning keskeltläbi iga kümnes inimene ostab ka erinevatest kaupadest kombineeritud soodsamaid isikustatud pakkumisi.
Saarde kandis Pärnumaal taasavati Kanaküla kauplus, mis erineb teistest Coopi poodidest mitmel moel ja sarnaneb rohkem tanklapoele kui tavalisele toidupoele. Kauplus on rajatud tsaariaegsesse elumajja ja tegutsenud antud asukohas juba 1957. aastast.
Ehituskaupade sektor on Eestis väga konkurentsitihe. Kettide juhtide sõnul püütakse igalt poolt kokku hoida ning kulusid vähendada, et ka tarbijateni jõudev hinnatõus oleks võimalikult väike.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.