• 30.05.25, 12:26

Eesti majandus kahanes taas, kaubandussektor üks pidurdajatest

Statistikaameti andmetel vähenes sisemajanduse koguprodukt (SKP) 2025. aasta esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga 0,3%. Jooksevhindades moodustas SKP esimeses kvartalis 9,3 miljardit eurot.
Toidupood
  • Toidupood
  • Foto: Liis Treimann
Statistikaameti rahvamajanduse arvepidamise tiimijuht Robert Müürsepp sõnas, et kuigi eelmise aasta neljandas kvartalis näitas SKP juba kasvu, siis lõppenud kvartalis oli taas näha väikest kahanemist. „Kuu aega tagasi avaldatud mudelile tuginev kiirhinnang lubas loota taas pisikest majanduskasvu, kuid see paraku alahindas neljanda kvartali ühekordseid mõjusid,“ ütles Müürsepp.

Seotud lood

Uudised
  • 30.05.25, 11:33
Coop andis ajaloolisele külapoele uue hingamise
Saarde kandis Pärnumaal taasavati Kanaküla kauplus, mis erineb teistest Coopi poodidest mitmel moel ja sarnaneb rohkem tanklapoele kui tavalisele toidupoele. Kauplus on rajatud tsaariaegsesse elumajja ja tegutsenud antud asukohas juba 1957. aastast.
Uudised
  • 07.05.25, 13:28
Tarmo Toiger: aasta on kaupmeeste jaoks kujunemas väga raskeks
2025. aasta algas jaekaubanduses ettevaatliku tooniga – kasvunumbrid jäävad inflatsioonile alla ning tarbijate ostujõud kahaneb. Hinnatundlikkus süveneb, konkurents rahvusvaheliste tegijatega kasvab ning kaupmehed peavad otsima uusi viise, kuidas keerulistes oludes ellu jääda, rääkis KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger.
Uudised
  • 07.03.25, 13:57
Tarmo Toiger jaekettide olukorrast: hüpe on näiline, paljusid poode ähvardab sulgemine
Suurtel jaekettidel on kasutuid ruutmeetreid liiga palju, mistõttu on nende konsolideerumine või uste sulgemine vägagi tõenäoline stsenaarium, ütles KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger jaekettide ühisseminaril.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele