• 11.06.25, 12:31

Vein ja kange alkohol on ühed enam võltsitud tooted Euroopa Liidus

Luksuskaupade kõrval võltsitakse üha enam ka toidukaupa ja alkohoolseid jooke, millel on tuntav mõju Euroopa Liidu, aga ka Eesti majandusele.
Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ameti (EUIPO) tegevdirektor João Negrão
  • Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ameti (EUIPO) tegevdirektor João Negrão
  • Foto: EUIPO
Toidukaupade ja jookide võltsimine on saanud osaks organiseeritud kuritegevusest, mille abil rahastatakse Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ameti (EUIPO) sõnul muuhulgas ka näiteks uimastikaubandust ja küberkuritegevust. Viimase operatsiooni käigus, 2024. aastal, konfiskeeriti koostöös Europoli ja Interpoliga ligi 22 000 tonni võltsitud toiduaineid ja 850 000 liitrit peamiselt alkohoolseid jooke, mille koguväärtus ulatus 91 miljoni euroni.

Seotud lood

Uudised
  • 26.05.25, 13:39
Temu astus võitlusesse võltskaupade vastu
Temu alustas koostööd rahvusvahelise võltsimisvastase koalitsiooniga, et tugevdada intellektuaalomandi õiguste jõustamist Ettevõte liitub IACC Marketplace Advisory Council’iga teiste ülemaailmsete kaubamärkide ja platvormide kõrval
Uudised
  • 27.12.24, 10:10
Viis soovitust, kuidas e-kaupmees saab kaitsta ennast ja oma kliente
Kaubandusvaldkonnas toimuvad pettused muutuvad tehisintellekti arenedes aina sagedasemaks ja keerukamaks. Seetõttu peavad kaupmehed kasutama uuenduslikke tehnoloogilisi lahendusi, et kaitsta ettevõtet ning oma kliente.
Uudised
  • 14.06.24, 09:35
Uuring: Eesti noored ostavad võltsitud spordikaupu
Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ameti (EUIPO) korraldatud uuring näitab, et teistest Euroopa riikidest pärit noorte kõrval on ka Eestis 15-24 aastaste seas neid, kes eelistavad kanda võltsitud spordiriideid ning jälgida spordiüritusi ebaseaduslikke ülekannete vahendusel.
Saated
  • 18.02.25, 09:55
Võltskaubaga sahkerdamine võib vabaduse võtta kuni kaheks aastaks
Enese sidumine võltskaubandusega võib lõppeda ebameeldivate asjaajamiste ja kuni kaheaastase karistusega.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.06.25, 10:15
„Ostsin pähklid, aga skaneerisin porgandid“ – need ajad on nüüd möödas. AI tuvastab kõik iseteeninduskassas ostetud tooted
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele