Kuidas tõsta enda toodete conversion rate´i?

Mihkel Moosel
Mihkel Moosel

Amazoni agentuuri „Digital Merchant“ asutaja ja mitmekülgse müügikogemusega Mihkel Moosel räägib kolmest lihtsast asjast, mida ta teeb endale ja oma klientidele, et saavutada 40protsendiline toodete conversion rate.

Sellest lähtuvalt tuleb Mooseli sõnul tähelepanu pöörata kolmele olulisele asjale, et anda klientidele võimalikult hea otsingu tulemus. „Kui klient otsib musta klikkerit, siis talle ei tule vastuseks roosa või sinine klikker. Klient peab kulutama minimaalselt aega, et ta saaks soovitud toote.“

Kolm olulist märksõna:

Märksõnade relevantsus. Kui Amazoni võib kirjutada märksõnade lahtrisse 250 tähemärki, siis tuleb seda võimalikult täpselt ära kasutada.

Moosel rääkis, et nad mõtlevad ajurünnaku jooksul välja võimalikult palju märksõnu, kuidas toodet võidakse otsida. „Vaatame ka konkurentide tootelehti, kuidas nemad on märksõnu kirjutanud,“ ütles ta. Seejärel läheb ta merchantwords.com lehele, kus saab genereerida erinevaid variatsioone märksõnadest ning selle tulemusena tekib umbes 2000-3000 reaga Exceli nimekiri. „Nüüd peaks toimuma põhjalik relevantsuse kontroll, see tähendab, et kõik märksõnad tuleb käia ükshaaval läbi ja leida sobilikud.“ Mooseli sõnul on oluline, et otsingutulemus annaks 75 protsendi ulatuses kliendile õiged tooted.

Pildid ja tekstid. „Tuleb aru saada, mis on see põhjus, mis viib kliendi ostuni ehk mille pärast ta soovib seda osta, seega tuleb rõhuda piltidele ja tekstidele,“ rääkis Moosel.

Ta rääkis, et oluline on luua ostja persoona. „Selleks leiame inimese, kes kasutab toodet ning uurime, mis probleemi see tal lahendab, mis emotsiooni tekitab. Ehk tuleb selgeks teha, kes on klient.“ Kui müüksime näiteks kreeme, siis annaksime naistele neid testida ja hiljem saaks uurida, mis neile silma jäi, mis meeldis, mis ei meeldinud. Kui sisestate toote veebiaadressile Quara.com, siis näeb, mida inimesed toote kohta küsivad. „See aitab väga hästi luua pilti, kuidas klient mõtleb.“

Moosel paneb südamele, et kindlasti tuleb lugeda üle 500 tagasiside, et aru saada, milles on konkurendid tugevad ja milles nõrgad. „Suhteliselt kergesti on võimalik saada Amazon’s Choice märgi. See antakse parima conversion rate omanikele.

Kuidas Amazoni ostja shoppab? Mooseli sõnul 90 protsendil juhtudel ostjad juba teavad, mida nad osta tahavad. „Kui inimene tuleb toodet otsima, siis ta teab, et tal on probleem ning kuidas seda lahendada saab,“ ütles ta ning lisas, et ainuke küsimus on see, milline toode seda lahendab.

Mooseli sõnul on kliendil tarvis selgeks teha, et pakutav toode on parim ning see aitab teda teiste sarnaste hulgast paremini. „Klienti tuleb harida, miks on just see toode parem kui konkurendi oma.“

Tema sõnul on kliendid laisad ning nad ei viitsi väga palju lugeda ja süveneda. „Kui klient tuleb, siis ta ei tea, millise kogemuse ta saab, kui ta toote kätte saab. See on sinu töö, et harida klienti, millise kogemuse ta võib saada sinu tootega ning millise konkurendi omaga.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara