Kuidas innustada Y-põlvkonda?

Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre
Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre

Nõutud Y-põlvkonna palkamiseks ja hoidmiseks tuleb olla märksa kaasatum ja paindlikum, kirjutab Service Checki juhatuse liige Tauri Taimre.

Iga uue töötaja värbamine on investeering ja peamine probleem on praegu Eesti ettevõtetes kõrge tööjõu voolavus ning uute heade töötajate leidmine. Praegu seisneb juhi probleem selles, kuidas palgata millenniumlasi ning hoida neid ettevõttes motiveerituna.

Kui 15–20 aastat tagasi oli loomulik, et inimesed töötasid ühel positsiooni viis või enam aastat, siis nüüd on tõenäoline, et inimesed jäävad ühele positsioonile kõigest 1,5–2 aastaks ning seejärel liiguvad sinna, kus on suuremad väljakutsed ja paremad töötingimused.

Nõutud tööjõud

Millenniumlasi (sünd. 1980–2000 – toim.) on keerulisem palgata ja ettevõttes hoida, kuid ühtlasi on just Y-põlvkond kõige ihaldusväärsem tööjõud arenevates ettevõtetes, kes soovivad panustada kasvule ning innovatsioonile. Nagu eelnevad põlvkonnad, otsivad ka nemad kindlustunnet, mitmekesisust ja väljakutseid ning soovivad töötada oma tööandja (ettevõtte) heaks suurima uhkusega. Erinevus on aga see, et milleniumlastel on tugevad tõekspidamised ja ootused, mis võivad töökohal tekitada aeg-ajalt erinevaid arusaamu.

Y-põlvkond väärtustab kõrgelt isiklikku arengut. See ei tähenda, et palganumber oleks ebaoluline, kuid just investeerimine isiklikku arengusse on määrava tähtsusega. Ettevõtjana on oluline aru saada, et millenniumlased ei tööta teie jaoks, vaid teiega koos ja just selline suhtumine on määravaks uue töökoha valikul või vahetusel. Vaatamata stereotüüpidele, mis väidavad, et millenniumlased arvavad, et nad suudavad kõik ise ära teha, otsib suurem osa neist siiski nõu ja abi mentoritelt või otsestelt juhtidelt, kes neid paremini suunaksid, kuid samas jätaksid piisavalt vastutust enda tööd ise juhtida. Pakkuge töötajatele võimalust õppida ja areneda. Investeerige koolitustesse, seejärel paluge õpitu praktikas rakendada. Nii arendate nii töötajaid kui ka ettevõtet.

Loe pikemalt Äripäevast. 

Osale arutelus

  • Tauri Taimre, Service Checki juhatuse liige

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara