(Sisuturundus) Turvaväravad loevad statistikat ja turvaelemendid teevad inventuuri

turvalukk
Turvalukk Optilock

Turvaväravad on tänapäeval elementaarne vargavastanevahend igas kaupluses, distsiplineerides koos kaubale kinnitatavate turvaelementidega vargapoiste tegevust. Laienenud võimalusena on aga uutele turvaväravatele integreeritud kliendiloendurid ning turvaelemendid aitavad läbi viia inventuuri. Uudsetest võimalustest räägib lähemalt Hansab ASi müügi- ja turundusdirektor Rainer Saaron turvariskide maandamise artiklitesarja kolmandas loos.

Turvaväravatel on mitmeid lisafunktsioone, millele tasub tähelepanu pöörata. Neid on erinevaid disaine – suuremaid ja väiksemaid, värvilisi, läbipaistvaid, raamidega ja raamideta ning seintesse kui ka seina peale paigaldatavaid. Ent välimusest olulisemad on siiski omadused, mis kaupmehele võiksid reaalselt kasulikud olla.

Turvavärava üheks levinumaks lisaülesandeks on töötada reklaamtulbana: kuna süsteem ei oma palju komponente, on sellele reeglina lihtne reklaame paigaldada ning enamasti on selleks olemas ka kohad, kuhu neid kinnitada. Seejuures ei tasu muretseda, et nn „peidetud“ turvavärava esmane funktsioon selle juures kannatada saaks – AM-lainetel ja RF-tehnoloogial töötavat turvasüsteemi paber ega papp ei kahjusta ega vähenda nende leviulatust.

Turvaväravate töötamist saavad turvafirmad või paigaldajad jälgida eemalt, monitoorida nende töötamist ning rikkeid ja enamikke neist ka distantsilt likvideerida. Väravaid saab vastavalt kaupmehe soovile suunata töötama nii kahepoolselt kui ka ühelt poolt – see on vajalik siis, kui kaubariiul on väravatele liiga lähedal ning kipub pidevalt häiresse minema.

Uudsem lisavõimalus on väravale kinnitatud loendur, mis loendab kauplusesse sisenevaid inimesi, salvestades kogu statistika ühtsesse andmebaasi. Statistika saab olla väga põhjalik: nii erinevate kaupluseketi poodide kohta kokku ja eraldi päeva, nädala ja kuu lõikes kui ka samuti kellaajalise täpsusega iga esinduse kohta. Viimane on abiks äriliste otsususte tegemisel: millistel päevadel ja kellaaegadel on kaupluses enim kliente ja tuleks palgata lisatööjõudu või ehk on mõttekam pühapäeval kauplus senise kella 9 asemel avada alles kell 11? Samuti saab statistikat inimeste kaupluses liiklemise kohta ja milliste toodete juures kõige enam liikumist on.

Turvaelemente saab siduda RFID-koodiga

Turvaelementidega olete me kõik kokku puutunud – need võivad olla nii tootele kleebitavad, füüsiliselt eemaldatavad või ka näiteks niinimetatud seiferid ehk turvakarbid nagu läbipaistvad DVD-ümbrised. Kindlasti peab olema tähelepanelik, et teie valitud turvaelemendid ka teie olemasolevate turvaväravatega töötaksid – seda tuleb alati kontrollida.

Väga mugavat ja ökonoomset võimalust pakub RFID-tehnoloogia, mille saab ühendada toote turvaseadmega. See on suurepärane võimalus siduda turvaelemendid laomajandusega, kus näiteks iga rõivas saab vastavalt oma tegumoele või suurusele unikaalse koodi, mille abil on pärast lihtne teha kokkuvõtteid ning inventuuri, sest kassasüsteem loeb kokku müüdud esemed ning kogu info on reaalajast kättesaadav.

Värske ja külmutatud toiduainete klientidele on loodud turvaelemendid, mis funktsioneerivad laitmatult nii madalatel temperatuuridel, isegi kuni -25°C juures kui ka mikrolaineahju kuumuses. Need väikesed innovaatilised kaubaetiketid vähendavad kaupluste kahjumist kategoorias, kus seni väga häid võimalusi toodete valvamiseks ei olnud.

Lisaks turvaväravatele ja –elementidele kuulub komplekti ka deaktivaatoriseade, millega turvaelemente deaktiveeritakse. Uuematel kaupluste iseteenindusaladel on deaktivaatorid paigaldatud näiteks kaalude alla, et inimesed saaksid alarmi ka ise eemaldada. Osade riiete ning ka näiteks kallimate alkoholipudelite puhul kasutatakse ka füüsilist eemaldajat. Kui selliseid turvaelemente eemaldada selleks mitte ettenähtud kohtades, annab süsteem alarmi. Vargavastaseks kaitseks on loodud ka uued spetsiaalsed valveseadeldised riietuskabiinidesse, mis tuvastavad elemendi lubamatu eemaldamise ja saadavad kohe signaali turvaruumi või kassasse.

Turvalised eksponeerimisalused

Kallimate toodete ja ka erikujuliste toodete jaoks, mida inimesed tahavad oma käega katsuda, näiteks mobiiltelefonid, nutiseadmed, fotoaparaadid, käekellad ja arvutid, tasub mõelda silmusega kinnitusega turvaliste eksponeerimisaluste kasutusele võtmisele. Aluseid saab kinnitada nii seinale kui ka lauale ja pöörata 360 kraadi. Ühendades juhtmega toodet ning alust, hakkab alarm tööle, kui juhe aluse küljest lahti tõmmata.

 

 

 

Kaubanduse turvariskide maandamise sarja järgmine artikkel räägib mehitatud valvest ning inventuurist.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara