19. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks on firmakingitustel müügilehtris oluline koht?

Müük sõltub paljudest asjaoludest, ning kui pimesi vaid paari meetodit kasutada, ei pruugi müügitehinguni üldse jõudagi. Õnneks leidub palju viise, mis aitavad müüki suurendada, kirjutab Logotrade juht Anti Saluneem.
Foto: Logotrade

Alustada tuleb lihtsalt väikesest ajurünnakust. Üks parimaid viise, kuidas müügitulemust parandada, on kasutada firmakingitusi, et potentsiaalseid kliente oma teenustest või toodetest teavitada. Paljude jaoks ei seostu kingitused müügistrateegiaga ja seetõttu jäävad nad oma müügitegevuses traditsiooniliste meetodite juurde. Müügilehter näitlikustab, milliseid samme potentsiaalsed kliendid astuvad, enne kui neist teie päris kliendid saavad.

Paljud uuringud on tõestanud, et reklaamkingitused mõjuvad müügile hästi. Kingitused tõstavad firma mainet ja kasvatavad klientide usaldust, mis omakorda suurendab müüginumbreid. Lisaks sellele aitavad firmakingitused klientidele teie brändi meelde tuletada. Kui soovite, et kliendid teid ja teie ettevõtet mäletaksid, siis on see teema just teie jaoks. Kõik tooted, mida teie kliendid kasutada saavad, ei lase neil teid unustada.

Firmakingituste kasutamine müügilehtris

Enne kui ärikingituste ja meenete kasulikkusest müügilehtris pikemalt rääkima hakkame, tuleb aru saada, mis see müügilehter ehk müügitoru üldse on. Müügilehter hõlmab samme, mis juhivad külastajaid ettevõtte pakutavate toodete või teenuste ostmiseni. Paljud firmaomanikud kipuvad arvama, et müügilehter toob kasu vaid internetikaubanduses, mis ei vasta kindlasti tõele. See töötab enamiku ettevõtete puhul. Ja seda ei kutsuta lehtriks põhjuseta. Lehtri ülemises osas on inimeste arv suurem kui allpool. Vaatame, mida lehtri või müügitoru iga osa esindab:

1.Ülemine osa (kahtlusalused) – see osa hõlmab inimeste teadlikkust teie brändist ja selles osas on inimeste arv ka kõige suurem. Seal hakkab klient otsima oma probleemile lahendust, saab teie ettevõttest teada sotsiaalmeedia, e-posti- või sisuturunduse kaudu.

2.Keskmine osa (võimalikud kliendid ja vihjed) – siin näitavad inimesed üles huvi teie toodete ja teenuste vastu. Lisaks sellele tõuseb lehtri selles osas ka konversioonide arv. Klient küsib brändi kohta lisainfot ja tunneb selle vastu rohkem huvi. Niipea kui klient on saanud teada kõik, mida ta teada soovis, hakkab ta uurima infot ka teiste sarnaste ettevõtete ja alternatiivide kohta.

3.Alumine osa (tegevus) – kõik eelnevad osad juhivad kliente lehtri viimasesse ehk tegevuse ossa, kus huvitatud inimene ostab selle, mida te talle pakute. Ostes teie toote või teenuse, saab temast teie klient.

Ettevõtte kõige väärtuslikum vara on tema kliendid, mistõttu neile kingituste tegemine aitab neid teie ettevõttega kõige paremini siduda. Võite ärikingitusi ja meeneid kasutada ka strateegiana, mis aitab kliente juurde võita. Oletame, et keegi (olgu see siis üksikisik või teine ettevõte) ostab teie veebilehelt midagi esimest korda ning te saadate talle tema esimese nn liitumiskingituse. Nii tekib kliendil tunne, et teie ettevõte on usaldusväärne. Side, mille kingituse saatmisega saavutate, jääb teie ja kliendi vahele pikaks ajaks. Firmakingitused aitavad luua klientidega paremaid suhteid ja teha neid teie brändist teadlikuks. Kuid meelest tuleb pidada, kui oluline on potentsiaalse kingisaaja tundmine, näiteks võivad olla erinevad kingieelistused venekeelsel ja eestikeelsel sihtrühmal. Lähemalt saate lugeda Äripäeva artiklist: „Miks iga ettevõtja peaks rohkem kasutama ärikingitusi?“ või venekeeles SIIT.

Te saate ka kliente rohkem kaasata, kui neile kingitusi teete. Võite neile kingitusi pakkuda niipea, kui nemad teile enda e-postiaadressi annavad. Pärast e-postiaadressi saamist tekib teil võimalus hakata klientidele oma eelnevaid kampaaniaid ja edulugusid kirjeldavaid uudiskirju saatma. Nii saate oma väikesed vihjed müügiks muuta. Ärikingituste kasumlikkus müügilehtris on üüratu. Selleks vajate vaid natuke loovust.

Firmakingid ja potentsiaalsed kliendid

Enne kingituste saatmist, tuleb teil hoolikult sotsiaalmeedias uurida, mida inimesed sooviksid ja millest nad huvituvad. Kõige olulisem on läbiviia uurimus 10 potentsiaalse kliendiga, kellega te soovite äri teha. Uurige nende kohta võimalikult põhjalikult, millised on nende eelistused ja mil viisil nad sooviksid kingitust saada. Niipea kui teil on kogu vajalik informatsioon olemas, hakake kliente kaasama – saatke neile toredaid ja mõtestatud reklaamkingitusi. Siinjuures peaksite keskenduma üksnes ettevõtte maine tõstmisele. Ei tohiks oodata, et potentsiaalsed kliendid teilt nüüd tingimata midagi ostavad. Brändi ülesehitamine võtab küll aega, kuid järk-järgult hakkate märkama, et potentsiaalsetest klientidest saavad lojaalsed kliendid, mis ju ongi see, mida te alati soovinud olete.

Anname teile mõned nõuanded, mis aitavad teie kingitust klientide jaoks atraktiivsemaks muuta:

•Isikustamine – kingituste isiklikumaks muutmine on lihtsaim viis, kuidas oma kliente rõõmustada. Näiteks kui müüte köögi sobivaid reklaamtooteid ja kingite oma (potentsiaalsetele) klientidele juustunoa, graveerige käepidemele sõnum „Sinu hobile köögis” ja kliendi nimi.

•Alati ei maksa kasutada oma logo või brändi nime – kingitused erinevad reklaamtoodetest. Logo ei ole tootel tingimata vajalik. Firmakingituse mõte on näidata üles tänulikkust. Kui kingitus on hea, siis jääte kliendile meelde, vahet ei ole, kas teie logo või nimi asub sellel või mitte.

•Kingitused, mida ei saa ära tarvitada – kui soovite, et teie kingitus oleks meeldejääv, ärge kasutage tooteid, mille klient saaks ära tarbida, sest sellisel juhul on kingitus paari päeva pärast otsas ja klient unustab, et talle üldse midagi saatsite. Näiteks nutikas võtmehoidja või helkur sügispimeduses ja ägeda disainiga stressipall pingelisel perioodil leiavad kindlasti kasutust pikemat aega.

•Ajastus – kuigi potentsiaalsetele klientidele kingituse tegemiseks ei ole valet aega, on mõistlik neid teha ja saata siis, kui klient neid kõige vähem ootab. Jõulukaartide ja jõulukingituste saatmine on ülimalt tavaline, kuid teie kingitus hakkab silma ikkagi kõige rohkem siis, kui klient saab selle hetkel, kui ta seda kõige vähem ootab.

Firmakingituste peamine mõte on kliente toredate ja mõtestatud kingitustega üllatada, seega valige kingitusi hoolikalt, sest see toob teile tulevikus kindlasti palju tulu!

Loe, milliste toodete abil saavutate klientidega kõige tugevama kontakti järgmistest artiklitest

„8 parimat reklaamtoodet klientidega sideme loomiseks“,

„Tulevased targad firmakingitused on IoT-tooted“,

„Kuidas firmakingitused suurendavad teie brändi väärtust?“

või

„Lähitulevikus pakub parimaid reklaamtooteid tehisintellekt“ .

Häid ideid kingituste valimise kohta saab veel sellistest lugudest:

„Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse“

„Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha“

„Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programm?“

„Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust?“

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757