Läti Maxima veeretab hinnatõusu tootjate kaela

Läti üks suurimaid jaemüüjaid Maxima
Latvija veeretab toidukaupade järsu hinnatõusu tööstuse kaela, kirjutab
majandusleht Biznes Baltija.

„Tootjaid on tabanud massipsühhoos. Valitseb üldine põhimõte, et kui kõik teised hindu tõstavad , siis tõstan ka mina,” ütles Maxima Latvija juhatuse liige Janes Stakens.

Detsembris oli Lätis inflatsioon aasta arvestuses 14,1%, toidukaubad kallinesid 19,9%.

Pareerimaks süüdistusi kaupmeeste aadressil, on Maxima Latvija valgust heitnud kaupluse hinnakujunduse põhimõtetele ning avalikustanud palju tootjate küsitud hinnad on viimastel kuudel tõusnud. Näiteks leiva hind kerkis mullu novembris oktoobriga võrreldes 30% ning selle aasta jaanuaris novembriga võrreldes veel 10-50%. Piima hind on tõusnud vastavalt 20% ja 20%, jahu hind 40% ja 17%.

Maxima enda juurdehindlus on 21%, mis on Lääne-Euroopa enamiku kaupluskettidega võrreldes madal. Esmatarbe- ja toidukaupade juurdehindlus on väiksem, Maxima Latvija käibest on kasum vaid 1,9%, teatas firma.

Toidukaupade tootjad omakorda põhjendavad hinnatõusu toorme, energia ja tööjõu järsu kallinemisega.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Maxima otsib KAUPLUSTE FORMAADIJUHTI

Maxima Eesti OÜ

04. juuni 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara