Maksuamet: 39kraadine suuvesi pole kosmeetikum

Maksu- ja tolliameti hinnangul ei tohi
joogiks mõeldud alkoholi müüa kosmeetikatootena.

2007. aasta aprillis kontrollisid maksu- ja tolliameti (MTA) töötajad OÜ Aldar Eesti alkoholi müügikohta Super Alko ning avastasid poes ja laoruumides maksumärgistamata alkoholilõhnalist vedelikku, mis oli villitud pooleliitristesse plastpudelitesse. Etiketi järgi oli tegemist suuveega, mille tootjaks oli märgitud OÜ Goldoil. Keskkonnauuringute labori analüüsi järgi oli tegemist 39,55% alkoholisisaldusega tootega. Tolli poolt peeti kinni 116 922 pudelit "suuvett".

MTA asus seisukohale, et tegemist on joogiks mõeldud alkoholiga. Kui toode vastab joogipiirituse nõuetele, sisaldab ebapiisavalt kosmeetikavahenditele iseloomulikke komponente ja puuduvad tervisele ohutusele viitavad andmed, ei saa sellist toodet lugeda kosmeetikavahendiks. Lisaks ei vastanud "suuvesi" kosmeetikatoote pakendile, st oli lausa sarnane alkoholipakendiga ning müüdi seda alkoholikaupluses.

2008. aasta lõpus jõudsid kohtuvaidlused lõpule ning Tallinna ringkonnakohtu otsusega tunnistati OÜ Aldar Eesti süüdi alkoholiseaduse § 53 lg 2 järgi ja ettevõtet karistati 20 000 krooni suuruse rahatrahviga. MTA poolt kinnipeetud 116 922 pudelit "suuvett" konfiskeeriti.

Sellised muude toodetena müüdavad, kuid tegelikult joomiseks mõeldud kaubad, kujutavad endast suurt ohtu ostjate tervisele, samuti liigub maksupettusega saadud illegaalne tulu kuritegelikku maailma ning seda saab kasutada muude õigusrikkumiste organiseerimiseks, teatas maksu- ja tolliamet.

Praegu on käimas MTA ja Alkoholitootjate Liidu ühiskampaania võitluseks illegaalse alkoholiga ning kõiki kutsutakse üles teatama rikkumistest e-posti aadress vihje@emta.ee ning telefonil +372 800 4444.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

HKScan otsib KATEGOORIAJUHTI

HKScan Estonia AS

27. september 2017

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Innovatiivne ja suurte võimalustega Microsoft Dynamics NAV keskmistele ja suurtele ettevõtetele

Dynamics NAV on Microsofti majandustarkvaradest globaalselt enim müüdud ja kiiremini arenev lahendus, mida on viimasel kümnendil jõuliselt arendatud.

Blogid

Statistika

Teabevara