Emor: autoost on mehele jahilkäik, naisele kaalutud otsus

TNS Emori uuringust selgus, et mehed suhtuvad uue auto ostutuprotsessi kui "jahilkäiku", naised aga omandavad auto perspektiivitundega.

TNS Emori juhtekspert Triinu Ojala kommenteeris, et kui meessoost uue auto ostjate jaoks on ostuprotsess pigem kui "jahilkäik", kus muuhulgas mängib olulist rolli müügikonsultandi käitumine, siis naised suhtuvad auto omandamisse pikema perspektiivitundega – lisaks suuremale hinnatundlikkusele pööravad nad sagedamini rohkem tähelepanu järelteenindusega seonduvale, et eelolevad aastad oleks muretud ja meeldivad.

Uuringu kohaselt hindasid autojuhidsarnaselt eelmisele aastale uue auto ostukoha valimisel kõige enam auto hinda, müügifirma tuntust ning asukohta. Uuringus mainiti esmakordselt auto ostukoha valikut sõbra soovituse alusel, mille märkisid ära 2% küsitlusel vastanutest. Amserv Grupi tegevjuht Mart Mägi lausus uuringule antud kommentaaris, et nende jaoks on äärmiselt oluline sõprade soovitused auto ostuks ja üldine tuntus.

Veel selgus uuringust, et järgmise auto ost on kõige suurema tõenäosusega plaanis 25-34aastate sihtrühmas, kuid nendest vaid kolmandik ostaks auto uuena. Kõige perspektiivikam on endiselt 35-49aastaste sihtrühm. Sel või järgmisel aastal autoostu plaanivate inimeste osakaal on eesti- ja vene keelt kõnelevaid sihtrühmi koos vaadeldes võrreldes eelmise aastaga kahe protsendipunkti võrra langenud.

Võttes arvesse vaid eestikeelset elanikkonda, on uue auto ostu plaanivate inimeste osakaal eelmise aastaga võrreldes kolme protsendipunkti võrra aga kasvanud. "Antud numbrid annavad meile kinnitust, et järgmisel aastal kasvab Eesti automüük mõne protsendi võrra," lisas Mägi.

Küsitlus viidi läbi TNS Emori omnibuss-telefoniküsitluse raames 13.-15. novembril ning tulemused esindavad ca 500 Eesti 18-77aastast elanikku.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara