Prisma: jaekampaaniate edu tagab „sekretäri test”

Kui tahta kindel olla, et kampaania ka tegelikult hästi vastu võetakse, peab see läbima nn sekretäri testi, rääkis Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.

Lainase sõnul näitab toiduainete hinnaindeks pidevat tõusutrendi. Ostujuhid on mõtetega kaasajas, tarbija aga minevikus, kus hinnad olidki madalamad. „Kui tahta teada, kuidas tarbija tegelikult hinda tajub, mine küsi sekretäri käest,” soovitas ta praktilist ja kiiret lahendust, sest sekretäri taju on keskmise tarbija tajuga rohkem kooskõlas kui ostujuhi oma.

Kuidas inimesed hinda tajuvad? „Loeb emotsioon – arvame, et oleme ratsionaalsed, aga loeb emotsioon. Hind on number. Saame kõik aru, et 5 on suurem kui 4 ja see ei ole keeruline. Aga poes otsustame ikkagi tunde ajel. Kui toode meeldib, ratsionaliseerime momentaalselt selle ära: „mul on seda vaja, praegu hea hinnaga, praegu oleks just hea aeg osta” jne” rääkis Lainas. Kusjuures huvitav on, et kui kõrvuti on paigutatud kahe analoogse toote pakkumised (suurel kollasel sildil kallim hind, lisatekst „Soodne!” ja kõrval väike silt odavama hinnaga), siis tarbija eelistab suurema sildiga kallimat toodet – sooduspakkumisena välja mängitud hinda.

Huvitav tendents tänapäeva tarbijate juures on Kadri Lainase sõnul ka nn hübriidtarbija teke. Selline klient ostab impulsi ajendil kalli ajakirja aga paarisenidne hinnavahe piimapakkide vahel paneb teda eelistama odavamat.

Osale arutelus

  • Egle Raadik

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara