Siilats: autotootjate hinnasõda kärbib kasumiootust

Automüügi kokkutõmbumine on Euroopas peatunud, kuid tööstusharu juhid olulist tõusu lähiaastaks veel ei planeeri, ütles Info-Auto juht ja aktsionär Viktor Siilats.

Järgneb intervjuu Viktor Siilatsiga:

Kuidas te leiate kompromissi müügiorganisatsiooni reeglina  tagasihoidlike prognooside ja juhtkonna reeglina suuremate kasvuootuste  vahel?

Kui varasemalt võib olla tuligi teha kompromisse tagasihoidlikkuse ja suuremate ootuste vahel, siis tänapäeval on oluliselt lihtsam eelarve sujuvalt vastu võtta, oma investeerimis ja muud abi pakkuda ning hiljem imestunult küsida, et miks te siis ei täida, ise koostasite ju ...

Info-Auto tegevjuhtkond  on aastatega lihvinud eelarve koostamise mudelit ja protsessi. Oma turu, toodete, klientuuri, kulu-ja tulubaasi elementide ning nende  sisemiste seoste hea tundmine ning toetumine realistlikele, pigem  konservatiivsetele prognoosidele võimaldab ettevõtte juhtkonnal eelarve  koostamise protsessis üldjuhul saavutada konsensus.
Protsess algab novembris, kus erinevad allüksused koostavad omad  eelarved, mis siis juhtkonna tasandil üheks tervikuks ühendatakse. Kuna  lõppkokkuvõttes on kõik omavahel siiski seoses ja eelnevate aastate  kogemused varnast võtta, siis ei alustata kunagi tühjalt kohalt. Ega  lõpetata ka.

Allüksuste prognoosid ei saa olla kunagi kehvemad kui eelnev aasta,  väljaarvatud juhul kui prognoosi koostajal on mingi üliolulise infoga  võimalik oma pessimismi põhjendada.
Oodatavad majanduse kasvunumbrid avaldab aga ajakirjandus.
 
Autotööstust käsitletakse sageli majanduse üldise seisu  indikaatorina. Hetkel on müüginumbrid Eestis head, Euroopas mitte. Millele see viitab aastale 2014 mõeldes?

Eesti müüginumbrite "headus"  -  1,6% tõus eelmise aasta sama  perioodiga võrreldes - seisneb ilmselt selles, et (seni) pole toimunud  langust.
Euroopas on automüügi kokkutõmbumine suve jooksul peatunud, kuid mingit  olulist tõusu lähemaks 12 kuuks tööstusharu juhid oma prognoosides ei  planeeri.
Karmist konkurentsist tulenev tootjatevaheline hinnasõda kärbib  autotootjate kasumiootusi veelgi.
Kindlasti on eursotsialismi tingimustes raudse haardega ametiühingutega  liikmesriikides väga kulukas tootmisvõimsuste optimeerimine ja sellega  kaasnev autotehaste sulgemise protsess.
Need arengud viitavad sellele, et paremal juhul jääb automüük veel  pikkadeks kuudeks praegusele tasemele, heal juhul ehk mõneprotsendilisse  tõusu.

Millist müügikäibe kasvu üldjoontes aastaks 2014 ootate?

Kuivõrd on raske näha põhjust, miks sisuliselt paigaltammuva majanduse  tingimustes peaks automüük kuidagi muust majandusest eraldi hoogsamaid  tõusunumbreid näitama, siis võiks rahul olla kui turumaht tuleval aastal  jääb samasse kanti praegusega. Loomulikult meeldiks Info-Autole  hammustada sest pirukast endale suurem suutäis.

Meie müüdavatest  automarkidest võiks aastal 2014 olla suurem kasvupotentsiaal Fordil, kelle  tarbesõidukite tooteportfelli täielik uuendamine koos uute mõne täiesti  uue mudeli tulekuga sai alguse lõppeval suvel. 2014. aasta keskpaigaks  peaks see muutus olema toimunud ja vaadates klientide praegust huvi uute  Fordi tarbesõidukite vastu võiks selles sektoris suurenev müük ka meie  2014. aasta käibeprognoosi 5-10% võrra tänaste numbritega võrreldes  tõsta.

Osale arutelus

  • aripaev .ee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara