Rimi: omamärgitoodete osakaal ostukorvis kasvab

Rimi hinnangul kasvab omamärgitoodete osakaal ostukorvis viie aasta jooksul 20 protsendini.

Rimi Baltic ostudirektori Vaido Padumäe sõnul suureneb omamärgitoodete osakaal ostukorvis keskmiselt ühe protsendi aastas. „Rimi ostukorvis on omamärgitoode hulk täna ligi 16 protsenti ning võib eeldada, et viie aasta jooksul kasvab osakaal 20 protsendini,“ lisas ta.  Kõigis Eesti jaekettides kokku on omamärgitoodete hulk ostukorvist keskmiselt 10 protsenti.

Padumäe arvates on omamärgitoodete müügikasvu põhjuseks see, et inimesed on veendunud toodete kvaliteedis. „Kui mõne aasta eest võis tajuda, et omamärgitoodete maine polnud kõige parem, siis tänaseks on olukord muutunud," rääkis ta. Uskudes, et inimesed eelistavad soetada kvaliteetseid tooteid parima hinnaga ning kinnitas, et omamärgitooted annavad selleks soodsa võimaluse. "Seda kinnitavad ka  antud toodete kasvavad müüginumbrid,“ sõnas Padumäe. 

Kui senini on omamärgitoodete seas olnud peamiselt laiatarbekaubad ja põhitoiduained, siis viimaste aastate jooksul on sortimenti lisandunud ka nišitooted. „Kogu Euroopas on kasvav trend omamärgitoodete sisenemine uutesse kategooriatesse nagu tervise- ja ilutooted või alkohol," ütles Padumäe. Rimis on nišikaupadel, nagu i love eco  mahetooted või Selection by Rimi sari, läinud edukalt. Lisaks on uudisena Rimi lettidel omamärgitootena ka puu- ja köögiviljad.

Omamärgitooted on populaarsed kogu Euroopas. Suurbritannias moodustasid Nielseni 2011. aasta uuringu tulemuste põhjal omamärgitooted 43 ja Saksamaal 32 protsenti ostukorvist. Põhjanaabrite soomlaste puhul on see osakaal 19 protsenti.

Rimi sortimendis on kokku umbes 1700 omamärgitoodet. Rimis ja Säästumarketides müügil olevaid omamärgitooteid toodavad teste seas ka Maag Piimatööstus ja A. le Coq.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara