Decora annab kauplustele järjest rohkem otsustusõigust

Ehituskauplusteketi Decora juhataja Eike Tubli-Müü
Ehituskauplusteketi Decora juhataja Eike Tubli-Müür

Ehituskauplusteketi Decora juhataja Eike Tubli-Müür rääkis kaubandus.ee'le antud intervjuus, et nad annavad kaupluste töötajatele üha rohkem õigusi juurde, kuigi on näha, et konkurendid neid õigusi järjest rohkem piiravad. Meie teenindajad saavad kaasa rääkida, mis tooteid kaupluses müüakse ning saavad ka ise sortimendi ettepanekuid teha.

Loe täispikka intervjuud ehituskauplusteketi Decora juhataja Eike Tubli-Müür’iga

Miks otsustasite enda tegevust laiendada Harjumaale? Eelmisel aastal avasite kaupluse Viimsis ja käesoleva aasta aprillis Tallinnas?

Tallinnas kaupluse avamise plaani on peetud juba kümme aastat, seega ei sündinud see  üleöö. 7-8 aastat tagasi oli meil kaupluse avamisplaan koos mahajoonistatud riiulitega valmis, kuid siis tuli majanduskriis ja panime projektile stopi. Meie arvates on praegu  Tallinna kaupluse avamiseks õige hetk kätte jõudnud, sest  kui mitte nüüd, siis kuna veel?

Viimsi kaupluse avamine tuli meile plaaniväliselt. Hoone haldaja pöördus meie poole põneva ideega ning me võtsime seda kui proovikivi Tallinnasse tulekuks.

Hetkel rohkem uusi kauplusi plaanis avada ei ole, kuigi oleme avatud kõikidele  uutele ettepanekutele.

Kuidas Viimsi kauplus on klientide poolt vastu võetud ning kuidas olete rahul esimese poolaastaga? (Viimsi kauplus avati 2015 aasta juulis)

Oleme  rahul. Kuna tegemist on elamupiirkonnaga, siis on sealne sortiment  teistsugune, kui meie  tavakauplustes. Viimsi kauplust  ei saa võrrelda peagi avatava Tallinna omaga. Lisaks ei ole Viimsi kaupluses ka laopinda ning seal on meie fookus suunatud rohkem jaekliendile, kuid alati leiame sobivad lahendused ka professionaalsele ehitajale.

Eks ootused on alati väga suured, kuid kuna tegemist on ikkagi niivõrd uue kauplusega, siis on sellel tarvis aega sisse elamiseks. Meie eesmärk on kauplus korralikult tööle saada 2-3 aastaga.

 

Millega plaanite teistele suurtele ehtisukauplustele Tallinnas konkurentsi pakkuda? Kuidas võidate klientide südamed?

Konkurents on tihe igal pool ja igas valdkonnas. Kui rääkida Tartust, siis seal oleme üheskoos konkuretidega edukalt hakkama saanud.

Meie omapäraks on teistsugune kaubavalik. Suurt rõhku oleme pannud  siseviimistlusele ja toodete kvaliteedile. Mainimisväärt on suur vaipkatete valik,  lisaks on  meie tapeetide, ruloode ja kardinate sortiment  ka teistest erinev.

Teeninduses on meie põhirõhk suunatud sellele, et teenindajad on saalis alati olemas ja neid ei pea mööda müügisaali taga otsima. Lisaks eeldab meie Tallinna kaupluse kahe korruse kontseptsioon, et kaupluses on rohkem teenindajaid kui tavapäraselt.

Järgmine märksõna on paindlikkus. Meil ei ole kauplustele antud kindlaid piire, milline sortiment peab kaupluses olema. Samuti me ei eelda, et Põltsamaa kaupluses müüakse sama hästi mingit toodet, mida näiteks Tallinnas. Peakontoris paneme laia sortimendi paika, kuid kauplustele antakse vabadus valida, millise valiku nad sellest teevad ja kauplustes müüvad. Usaldame kohalikku turgu paremini tundvaid inimesi. Meie konkurentidel on kauplused peamiselt tsentraalselt juhitud ning seetõttu puudub neil nii suur paindlikkus.

Kui suur on probleem teenindajate leidmisega? Kuidas Teie meelitate endale teenindajaid tööle?

Tallinnas on äärmiselt keeruline teenindajaid leida. Alustasime  otsinguid juba detsembris. Töökohale kandideerijaid on väga erinevaid ning vähe on valdkonda tundvaid inimesi. Lisaks olen tähele pannud, et Tallinnas  vahetavad inimesed töökohta ka kergekäelisemalt. Samuti on olnud paar sellist kurba lugu, kus oleme inimesega tööle asumises kokkuleppele jõudnud,  kuid mingil põhjusel öeldakse hiljem, et mõeldi ümber.

Tallinna kaupluses töötab meil 63 inimest ning suuruselt teises kaupluses Tartus  40 inimest.

Aastaid tagasi arvasin, et on tore värvata tööle inimesi, kellel on olemas vastava valdkonna kogemus. Täna arvan, et mõnikord  on hea alustada ka inimestega, kes on selles vallas puhtad lehed. Neil tundub olevat tihti rohkem motivatsiooni ja tahtmist püüelda edasi. Lisaks ei viitsi sageli inimesed, kes on ennast ühes ettevõttes juba üles töötanud, uuesti alustada, sest neile on nende mugavusstsoonist väljumine pigem ebameeldiv või liiga riskantne.

Igatahes on eelistatud inimesed, kes on hakkamist  ning töötahet täis.

Decoras on personalivoolavus üleüldiselt äärmiselt väike. Lõuna-Eesti piirkonnas otsime töötajaid  harva ning sobivate töötajate leidmine ei ole olnud meie jaoks probleem.

Usun, et oleme mõistev ja hooliv tööandja. Meil puuduvad ranged reeglid ja n.ö.kastisüsteem. Töötasu on meie ettevõttes kahe osapoole vaheline kokkulepe, mis ei ole kindlalt reglementeeritud.  Müügist saavad osa kõik töötajad ja tulemuspalka hakatakse teenima juba esimese toote müügist. Meie ettevõttes on välistatud see, et töötajad hakkaksid kuidagi omavahel justkui konkureerima.

Selline süsteem on meie kõigis kauplustes toiminud juba väga pikka aega ning see tagab olukorra, kus  kogu meeskond töötab ühise eesmärgi nimel. Ükski  klient ei tohi jääda teenindamata ning müük ei tohi jääda tegemata, kui keegi oma tööpostilt puudub.

Külastan üsna  tihti ka meie konkurente  ja  olen tähele pannud , et seal keskenduvad teenindajad  pigem konkreetsele osakonnale ning sageli ei tea, mis kõrval osakonnas toimub. Meie seda enda kauplustes lubada ei saa. Loomulikult ei eelda me, et kõik töötajad teavad detailselt seemnepakist kipsplaadini, kuid nad peavad oskama suunata kliendi  õigesse kohta ja õige inimese juurde.

Teie valdkonnas peab teenindaja olema suhteliselt spetsiifiliste teadmistega ning andma klientidele ka nõu. Kas te koolitate teenindajad ise välja või üritate leida siiski kogenud ja teadmistega töötajaid?

Enne kaupluse avamist läbivad töötajad esmase müügikoolituse ning tarnijate poolt korraldatud koolitused. Edaspidi viime läbi  perioodiliselt  teeninduskoolitusi, et töötajate teenindustaset kõrgel hoida.

Enne Tallinna  kaupluse avamist käis hulk töötajaid ka teistes kauplustes väljaõppel.

2014. aastal oli Teie käive peaaegu 26 miljonit eurot (aastane kasv +10%). Kuidas Teil 2015. aasta läks ning millist käivet ootate käesolevalt aastalt?

2015. aastal kasvas Decora käive 8%  ning see täitis meie ootused. Väga heaks tulemuseks loeme  ka seda, kui meie olemasolevad kauplused suudavad aastas kasvatada käivet 3-5 protsenti. Me ei taha välja käia ootusi, mis on hetkel Tallinna kauplusele seatud. Need  on kõrged, kuid seisame kahe jalaga maapeal. Me ei arva, et see ettevõtmine saab olema kergete killast.

Käesoleval aastal üritame oma turupositsiooni seoses Tallinna avamisega suuresti kasvatada. Rääkides aasta alguse olemasolevate kaupluste tulemustest, siis kasv on olnud märkimisväärne ning  ületanud meie ootused. Kuid aastad ei ole vennad ning meie sektoris sõltub palju ilmast ja kampaaniatest.

Kuidas olete oma tööprotsesse efektiivsemaks muutnud?

Tegeleme pidevalt töötajate koolitusega ning järjest rohkem anname neile ka õigusi juurde kaasa rääkida. Konkurendid üldiselt piiravad õigusi. Meie Tartus ei tea kindlasti nii hästi, millised on Tallinna inimeste  soovid. Me kuulame, mida tallinlased ütlevad ja arvestame nende soovidega.  Kauplus ja kaupluse klientuur määravad selle, mis hinnaga, mida ja kuidas eksponeerida. Meie järjepidev inimeste kaasamine on meile edu toonud.

Tegeleme igapäevaselt sellega, et andmebaas läheks täiuslikumaks ja toodete otsimine lihtsamaks. Sellega tegelevad ostu- ja turundusosakond. Programmi abil saab kõike teha, kuid me usaldame oma töötajaid. Peakontori poolt on säilinud teatav kontroll ehk kui märkame ebakõla, siis  anname sellest kauplusele teada. Me ei sea kauplustele ette väga rangeid piire.

Kas näete, et peagi on taas majanduskriis peale tulemas? Kas valmistute ka selleks?

On paremaid ja halvemaid aegu. Eks mingi väike tagasilöök tuleb, kuid võtame seda kui väljakutset. Elasime majanduskriisi üle ning ei pidanud väga suurt hulka inimesi ka koondama. Rääkisime läbi palgatingimused ning suutsime inimestele selgitada, et kõik on mööduv nähtus. Tänaseks nad julgevad meile öelda, et me ei ole neid petnud ja ühtse mõistva meeskonnana on võimalik üle elada igasugused ajad.

Kui peaks juhtuma midagi taolist, siis oleme valmis kõigeks, et enda püksirihma koomale tõmmata. Ma arvan, et midagi väga hullu ei juhtu. Kogu olukorra juures tuleb säilitada meeskonna optimism, omavahel tuleb rääkida ning ei tohi langeda masendusse. Inimesi tuleb mõista ja siis vastavad nad üldjuhul samaga.

Kuhu te näete veel, et saate enda äri edasi arendada? Avada esimene kauplus lähiriikides?

Väljaspool Eestit ei ole meil mingeid plaane. Eestis on veel mitmeid kohti, kuhu  võiksime laieneda. Pakkumisi on ka tehtud, kuid praegu oleme keskendunud Tallinna kaupluse ettevalmistamisele.

Meie meeskond on eriline, kuna head mõtted realiseeruvad kiiresti. Täna ei saa me kindlalt väita, et Decora ei laiene aasta pärast kuskile mujale. Kui tuleb hea pakkumine, siis oleme sellele ka avatud.

Millised innovaatilisi tehnoloogilisi lahendusi plaanite kauplustes kasutada või juba kasutate?

Me pooldame innovaatilisi  lahendusi, kui need teevad elu lihtsamaks ja paremaks. Jäänud on mulje, et mingi osa inimesi usaldab rohkem tabeleid ja arvuteid, kuid meie usaldame ikka  inimesi.

Tallinna kauplusesse tuleb mitmeid uusi lahendusi.  Kauplus saab olema uuenduslik ning nende huvitavate lahendustega saavad kõik ise tutvuma tulla alates 14. aprillist, kui kauplus avatakse.

Kui uuendused hästi tööle hakkavad, siis saame neid rakendada ka olemasolevates kauplustes.

Kui suured on viimaste aastate investeeringud olnud?

Investeeringud Tallinna kauplusse on olnud suurusjärgus 500 tuhat eurot. Hooned ei kuulu meile. Investeering  Viimsi kauplusse oli väiksem.

Tallinnasse tulekuga teeme ehitusmaterjalide turul ajalugu. Kõik meie konkurendid on alustanud Tallinnast, kuid meie ujume vastuvoolu.  Oleme tahtnud seda eelnevalt pikalt õppida ja alles siis tulnud Tallinnasse.

Kuidas tarbijad on e-kaupluse vastu võtnud ning mis arendusplaanid sellega seoses on?

Tarbijad on selle väga hästi vastu võtnud ning see toimib päris edukalt. Igapäevaselt tegeleme selle arendamisega ning toodete lisamisega. Meie eesmärk on jõuda sinnamaani, et kogu  sortiment oleks e-poe kaudu tellitav.

Hetkel tehakse e-poes keskmiselt 10 ostu päevas ning kampaaniate  ajal suureneb see 50-60 ostuni.  Saab öelda, et kampaaniad toimivad veebis väga hästi. Üsna tihti kasutatakse e-poodi ka lihtsalt tooteinfo saamiseks.

Teil on teistest ehituskaupluste kettidest eristuvad kampaaniad, kuidas need Teil töötavad ja kuidas tulete nende ideede peale?

Me oleme ainus ehituskaupluste kett, kellel ei ole kliendilehte. Me arvame, et need ei toimi, kuna erinevaid kliendilehti tuleb nii suures koguses postkasti. Lisaks on kliendilehtede sisu niivõrd sarnane ja midagi uut ning huvitavat nendest enamasti ei leia. Viimistlusmaterjal on selline toode, mida kliendid tahavad oma silmaga näha. Pilt on pilt ja see ei pruugi tegelikkusele vastata. Ma ei ole vastu ilusatele lehtedele, kuid see peaks olema rohkem informatiivne.

Usun, et oleme piisavalt head ja tuntud ning kliendid ei ole pidanud meis pettuma. Need , kes on meid valinud, on jäänud meile lojaalseks. Loodan, et saame Tallinnas sama traditsiooni jätkata ja saame tallinlastele armsaks.

Kliendilehes olevad hinnad ei anna kliendile tihtipeale täpset informatsiooni. Tulles Decora kauplusesse, siis meie jaoks on kõik kliendid võrdselt tähtsad. Kui klient tahab, oskab, viitsib ja julgeb allahindlust küsida, siis ta seda ka alati saab. See hind, mis on kliendilehes või hinnasildil eksponeeritud, ei ole hind, mida ei ole võimalik läbi rääkida. Meil on selle jaoks eraldi osakond, kuhu pöörduda. Sinna võib pöörduda ka kodus remonti tegev klient.

Me ise ütleme, et oleme väikese kiiksuga. Meil on kampaaniad, kus on n.ö. kiiksuga aled ja reklaamid on kerge huumoriga. Eelmise aasta sügisest teeme koostööd uue reklaamiagentuuriga ning meie vaated  on olnud sarnased. Decoras töötab palju inimesi, kellel tuleb pidevalt huvitavaid mõtteid ja häid ideid.

Mis on kõige enam minevamad kaubad?

Seda on keeruline öelda. Kui rääkida kaubagrupiti, siis meil on tugev positsioon siseviimistluse osas. Samuti oleme võrdväärsed partnerid kõikides ülejäänud kaubagruppides.

Koguseliselt võib öelda, et kõige enimmüüdavam toode on kruvi, kuid summaarselt üldehitusmaterjali toode,  näiteks kipsplaat.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara