Mõtle e-poe disainis samamoodi, kui tavakaupluses

e-kauplusest ostma
e-kauplusest ostma

Fraktali disainer Tajo Oja rääkis Melt Foorumil sellest, kuidas disain e-poe hästi palju raha teenima paneb ning soovitas mõelda e-poe kujundamisel kõik sammud läbi tavakaupluse toimimise. Siin on mõningad Tajo mõtted sellel teemal.

  • 60% inimestest hülgab enda ostukorvi veebikaupluses. Veebikaupluste puhul on see täiesti tavaline number ning kui mõni e-kauplus saab selle numbri väiksemaks, siis patsutatakse talle õlale ning uuritakse, kuidas see saavutati. Kui tavakaupluses kliendid hülgaks kassas enda ostukorvi sama % inimesi, siis see oleks jabur.
  • Jäta meelde kolm printsiipi: 1. Mina olen üksi – keegi ei aita klienti, kui ta on kodus arvuti taga. 2. Ma ei taha mõelda. 3. Ma ei taha valida – inimesed ütlevad, et nad tahavad rohkem valikuid, kuid ostetakse rohkem sealt, kus on väiksem valik. See ei tähenda, et e-kaupluses ei peaks olema suur valik, vaid tuleb presenteerida sedasi, et kliendid ei näeks seda suure valikuna.
  • E-pood peab kliendi eest esialgse valiku ära tegema. Need kliendid, kes soovivad saada rohkem infot, suuremat valikut, võrdlust, siis anna talle see võimalus. Näiteks, kui sul on veebilehel pealtnäha 20 ühesugust pesumasinat, siis too üks pesumasin esile ning ütle, et see on parim.
  • Kuidas raha teenida? Aita kliendil leida üles need tooted, mida ta otsima tuli. Anna kliendile soovitusi ja vihjeid. Aita tal osta.
  • Kui klient veebipoodi siseneb, siis ära küsi talt esimese asjana e-maili aadressi. Vaid näita talle ennem tooteid. Sa ei küsi kliendi telefoninumbrit ka uksel, kui klient tavakauplusesse siseneb.
  • Probleem number üks e-poodidel on see, et ettevõtted ei taha kliendi käest raha võta. Inimesed tahavad kiirelt ja valutult makse ära teha, kuid pangalingi makse on tema jaoks tülikas. Hea on see, et krediitkaardimakse võimalused hakkavad populaarsust koguma.
  • Kliendi esimene küsimus, kui ta e-poodi siseneb on see, et kes sa oled. Klient peab koheselt aru saama, kus ta on ja kellega suhtleb. Kas veebipoel on peen disain (butiik), säästukas või kaubamaja (a la Amazon)
  • Veebilehel olev tekst peab olema arusaadav. Millega e-pood tegeleb ja mida ta pakub. Ühe tekstiga peab saama anda edasi võimalikult palju. Proovi enda tekstid muuta lühemaks
  • Emotsioon: Väga oluline veebipoe puhul on selle kiirus, kuna iga neljas inimene läheb veebilehelt ära, kui see ei lae 4 sekundiga. Seda räägitakse ka sõpradele. Teine asi on ka kiirus. Proovi, kas saad enda e-poodi kiiremaks muuta, optimeerida.
  • Online = offline. Kui mõtleme online’ile, kui millelegi teistsugusele, siis jäämegi 60% ostukorvide hülgamise peale ja oleme selle üle uhked. Kui mõtleme, et tahame kasutada samu standardeid, mida offline, siis hakkavad asjad liikuma. Hinda tehnoloogilist tegevust sellega, et kui see online lahendus oleks päris maailmas, siis kas see töötaks ning oleks hea asi. Mõtle kõik online sammud võrdlusena läbi ka tavakaupluses.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara