E-poes ei pea igale tootele lisama sotsiaalmeedia jagamise nuppu

Tajo Oja
Tajo Oja

Disainer Tajo Oja tõi Best Interneti konverentsil välja, et kui jälgida kõiki reegleid ja soovitusi, siis võib jõuda absurdini välja. Näiteks e-poes müügil olevat karkassi tihenduslindi pilti on võimalik jagada erinevates sotsiaalmeediakanalites.

Fraktali agetuuri disainer Tajo Oja kohtub oma töös tihti inimestega, kes on tegelikult veidi hirmunud. Nad peavad looma mingi lahenduse, kas äpi, veebilehe või midagi muud sarnast ja nad tegelikult ei tea täpselt, mida või kuidas see käima peaks. Ja siis pöördutaksegi analüütika poole või otsitakse mingeid juba väljatöötatud reegleid, et tuge leida.

Selliseid “kindlaid reegleid” on muidugi väga palju - näiteks on Google põhjalikult testinud kümneid erinevaid siniseid toone, et leida, mis neist töötab näiteks lingi värvina kõige paremini. Ja siis tekibki tunne, et vaat, meie valime ka selle sinise tooni, sest Google on selle läbi testinud = hea kindel valik.

Küsimus on, et kas sellistele kindlatele reeglitele ja õpikunäidetele tuginedes saame parima lahenduse? Tulemusena oleme jõudnud olukorda, kus väga paljud veebilehed on äravahetamiseni sarnased: tume taust, CTA ja see üks tähtis nupp.

Või siis jõutakse täpselt reegleid jälgides lausa absurdini välja. Näiteks on selline “kuldreegel”, et e-poes tuleks igale tootele lisada sotsiaalmeedias jagamise nuppe, see tõstab poe edukust. Ja nii on näiteks Bauhofi lehelt võimalik jagada Twitteris või Facebookis karkassi tihenduslindi pilti. On leebelt öeldes küllaltki tõenäoline, et keegi ei ole seda võimalust kasutanud, rääkimata sellest, et on raske välja mõelda, millist reaalset kasutaja vajadust see rahuldaks.

Uuringuid, soovitusi ja “10 reeglit, kuidas..:” lugedes tasuks alati mõelda sellele, et kõik teadmised ei ole puhas kuld ja andmete kontekst võib meile lihtsalt mitte sobida. Oleme kriitilised ja mõtleme ka alternatiivsete võimaluste peale.

Ettevõtetele sobivad väga erinevad lahendused

Ettevõtte iseloomust sõltuvalt võib nende koduleht olla midagi hoopis muud kui nüüd juba väga tavapäraseks kujunenud mudel, kus avalehel näeme CTA-d ja miljoni dollari nuppu.

Mina soovitan aru saada, mis teie ettevõttele kõige paremini sobib, ja siis toimetada vastavalt. Teadmistepõhise lähenemisega ei tasu lolliks minna. See on vaid üks tööriist paljudest. Kui te teete mingi süsteemi, mis ei ole ehitatud ehedalt keskkonna kasutaja jaoks, vaid mingite analüütika meetrikate põhjal, siis võib juhtuda, et inimesed saavad sellest aru.

Kokkuvõtte Tajo Oja ettekandest Best Internet 2017 konverentsil tegi Katariina Roosipuu.

 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara