Kalaliidu juhi Valdur Noormägi sõnul on enamik nende liikmeid lõpetanud koostöö Rimi ja Prisma jaekettidega, kellega pole koostöötingimustes kokkuleppele jõutud.
Kalurid kõrget juurdehindlusprotsenti ei mõista, mistõttu eelistatakse toodang ekspordiks müüa, millega kannatab aga kalavalik kaupluste lettidel, nagu ka tarbijad on välja toonud.
Samuti valmisab peavalu pikk maksetähtaeg, sest kalapüügiettevõtted, kes saavad kindlat kalaliiki püüda vaid teatud aja jooksul, vajavad käibevahendeid kiiremini kui kauplusekettide pakutav 45-60 päeva võimaldab.
Rimi pressiesindaja Katrin Bats kommenteeris ERR-ile, et tema andmetel sujub koostöö kohaliku kala hankijatega kenasti ning Rimi tarnetingimused ei erine suuresti teiste suuremate jaekettide omadest. "Samuti on kala juurdehindluse näide meie hinnangul ekslik, sest taolist juurdehindlust (ostuhind 12, müügihind 30) meil ette näidata pole, pealegi poleks see sugugi mõistlik. Pealegi reguleerib lõpphinna ikka turg," ütles Bats.
Loe pikemalt ERRist.