Tarbijahinnaindeksit mõjutas aprillis enim toit

toidukauplus, toidupood, toidukaup
toidukauplus, toidupood, toidukaup

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2017. aasta aprillis võrreldes märtsiga 0,3% ja võrreldes eelmise aasta aprilliga 3,2%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2016. aasta aprilliga võrreldes 3,6% ja teenused 2,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on 2016. aasta aprilliga võrreldes tõusnud 5,7% ja mittereguleeritavad hinnad 2,5%.

Eelmise aasta aprilliga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja mittealkohoolsete jookide 4,5% kallinemine, mis andis kogutõusust ligi kolmandiku. Sealjuures on piim, piimatooted ja munad aastaga kallinenud 8,9%, suhkur ja kondiitritooted 6,4%, värske puuvili 7,3% ning köögivili 5,2%. Kogutõusust üle veerandi andis mootorikütus. Aastataguse ajaga võrreldes oli diislikütus 20,6% ja bensiin 14,2% kallim. Suuremat mõju avaldasid veel alkohoolsed joogid ja tubakas, mis on aastaga kallinenud vastavalt 4,4% ja 10,2%.

Märtsiga võrreldes olid aprillis tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks lennukipiletid, mis olid 19% odavamad kui märtsiks ostetud piletid. Peaaegu sama suur oli kuuga 0,8% kallinenud toitlustuse ja 16,1% kallinenud majutuse mõju. Mitmesuguste kaupade ja teenuste 2,4% kallinemine on suures osas tingitud hooldusvahendite mitmete soodusmüükide samaaegsest lõppemisest.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Expert otsib TV/AV TOOTEJUHTI

Expert Eesti OÜ

06. juuni 2017

Tarkvara

Uudne tarkvara tuvastab hoobilt isiku ja aitab kelmid tabada

Ajujahi konkursil osalev MARKUS asus täna Elisa esinduses piloteerima uudset tehisintellektil põhinevat isikutuvastuse süsteemi, mis aitab tulevikus vältida inimlikke vigasid inimeste tuvastamisel ja ära hoida kelmuseid.

Kuidas kaupmehed saavad muuta kliendi kogemust?

Ajakiri Forbes toob välja 3 mõtet, kuidas kaupmehed saavad muuta kliendi kogemust kaupluses ja kaubanduskeskuses paremaks.

Blogid

Käsi­raamatud