Sihtasutus Terve Eesti soovitab alkoholi ostes eaviibata

Rimi sõna
Rimi sõna

Terve Eesti Sihtasutuse liikumine „Joome poole vähem!“, Kinoteater ning Rimi kuulutasid aprilli alguses välja sõnakonkursi, et leida õige sõna, mis tähistaks alkoholi ostmisel vabatahtlikku dokumendi näitamist müüjale. Sõnu pakuti ligi 300 ning täna kogunenud þürii leidis üksmeelselt, et parim sõna väljendamaks vabatahtlikku dokumendi näitamist on Marju Raudse pakutud „eaviibe“.

Kinoteatri üks eestvedajaid Paavo Piik eelistas neid sõnu, mis on eestipärased ning hästi käänatavad-pööratavad. Paavo soosik oli lisaks „eaviipele“ ka „vanustama“, mis seostub sõnaga „panustama“ ehk ise panust andma. Terve Eesti SA nõukogu liige ja üks Teomeetri loojaist Andero Uusberg kinnitas, et Teomeeter on samuti võtnud eesmärgiks alkoholikultuuri norme arendada.  Andero lemmiksõna oli samuti „eaviibe“. „Sõna „viibe“ olevat eesti keeles kenasti olemas – silme ette tuleb kiire käeliigutus. Eaviipe puhul on tähendusruumiks vanus ja viibe. "Müüja saab küsida: ''Kas te eaviipaksite, palun?'', ostja vastata: ''Siin on minu eaviibe'',“  selgitas Andero oma valiku tagamaid.

Haridusaktivist, kolumnist ja eesti keele fänn Triin Toomesaar  tõi esile neid sõnu, mis on poolnaljakad, näiteks „pühi lokki“ ja „säti vanust“. Toomesaart huvitab eriliselt noorte omavaheline kommunikatsioon ja uued sõnad või väljendid, mida noored kasutavad. 

Venekeelse parima sõna pakkus välja bänd Gorõ Lana: „??????“, mis tähendab eesti keeles „tõesta“. Sõnakonkursi võitja Marju Raudne saab kingiks uue iPhone 7. Teise koha võitis Brita Järve sõna „tuvama“ ning kolmanda koha väljend „pühi lokki“, mille autoriks oli Enno Kuld. Brita ja Enno saavad poe kinkekaardid. Märkimist leidsid veel sellised sõnad nagu „identima“ (Liidia Lednei), „isiklema“ (Elisabeth Sinisalu) ja „pruuvima“ (Merle Orgmets), kes saavad tänutäheks samuti kinkekaardid.

Sõnakonkursi þüriitöös osalesid Paavo Piik, Andero Uusberg, Triin Toomesaar, ajakirjanik Rivo Veski ja Terve Eesti Sihtasutuse koolitusjuht Triin Sokk.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Expert otsib TV/AV TOOTEJUHTI

Expert Eesti OÜ

06. juuni 2017

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Tarkvara

Kuidas läks jaekettidel 2015. aastal ja millised on käesoleva aasta eesmärgid?

Uurides suuremate jaekettide majandusaasta aruendeid selgus, et kõige enam käivet suutis kasvatada Maxima Eesti (9%), samas lõpetati majandusaasta 2,5 miljoni suuruses kahjumis. Enamus jaekette suutsid enda käivet kasvatada, siis võrreldes aasta varasemaga oli väiksem käive Prisma Peremarketil ning ABC Supermarketil. Turuliider on jätkuvalt Coop Eesti. Loe, kuidas jaeketid ise kommenteerivad enda möödunud aasta tulemusi ning käesoleva aasta eesmärke.

Kuidas kaupmehed saavad muuta kliendi kogemust?

Ajakiri Forbes toob välja 3 mõtet, kuidas kaupmehed saavad muuta kliendi kogemust kaupluses ja kaubanduskeskuses paremaks.

Blogid

Käsi­raamatud