Inflatsioon annab juba mobiiliturul tunda

mobiiltelefon
mobiiltelefon

Kuna palgad inflatsiooniga samas tempos ei tõuse, on eestlased muutunud suuremate ostude suhtes ettevaatlikumaks, ütles Tele2 müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema.

Eestis müüdi aprillis võrreldes eelmise aasta sama ajaga pea 13% võrra vähem mobiiltelefone, selgus turu-uuringufirma GfK Retail & Technology uuringust. Müügikäive kasvas sellele vaatamata 2,4%.

Tele2 müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema ütles pressiteate vahendusel, et selle aasta Eesti jaeturu mobiiltelefonide müük võrreldes eelmise aastaga jätkuvalt langeb ja seega ei saa kogu 2017. aasta telefonide müügiprognoosides optimistlik olla.

"Üha kiirenev inflatsioonitempo hakkab peatselt tunda andma. Aprillis oli inflatsioon Eestis 3,2%, mis oli euroala üks kiireim ning aktsiisitõusud ja kallinev energiahind lisavad sellele hoogu juurde,“ selgitas Seema. Ta lisas, et kuna palgad inflatsiooniga samas tempos ei tõuse, on eestlased muutunud suuremate ostude suhtes ettevaatlikumaks ning üha sagedamini otsustatakse seade soetada järelmaksuga.

Seema hinnangul ostavad eestlased võrreldes mullusega küll vähem mobiiltelefone, kuid nende selge eelistus on kallimad ja tehniliselt võimekamad mobiiltelefonid. Telefonide keskmine ostuhind jätkas kasvutrendis ka aprillis, tõustes rohkem kui 17%. GfK andmetel oli aprillis jaemüügiturul mobiiltelefoni keskmine ostuhind 293 eurot.

GfK statistika järgi müüdi Eesti jaemüügis aprillikuus 27 100 mobiiltelefoni, aasta tagasi müüdi 31 100 telefoni. Mobiiltelefonide müügikäive ulatus tänavu aprillis 7,9 miljoni euroni, aasta tagasi oli see 7,8 miljonit eurot.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara