13. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prisma uus juht võtab turuosa tagasi

Jussi Nummelin
Foto: Andras Kralla
Värske Prisma Peremarketi tegevjuht Jussi Nummelin rääkis, et nad vaatavad läbi oma tegevusprotsessid ja parandamist vajavad teemad, et oma turuosa suurendada.

„Kokkuvõttes ootan sellelt aastalt väikest kasvu,“ ütles Nummelin ning lisas, et suurem kasv peaks tulema 2018. aastal, kui on jõutud kõik protsessid läbi vaadata ja analüüsida, kuidas tegutseda veelgi efektiivsemalt. „Minu jaoks on loomulik vaadata läbi kogu tegevus ja kulud ning teha plaane, kuidas ettevõtet efektiivsemaks muuta.“

Loe täispikka intervjuud Prisma Peremarketi uue juhi Jussi Nummeliniga

Räägitakse, et Lidli tulekuga kaotavad kõige enam Maxima ja Prisma just seetõttu, et nad keskenduvad hinnale. Kui palju teie hinnangul kaotab Prisma Peremarket Lidli tulekuga?

Vaatame, mis juhtub siis, kui Lidl tuleb. Väga huvitav, et turule tuleb veel üks jaemüüja, see on klientidele väga hea uudis. Ma ausalt juba ootan Lidli tulekut, sest see paneb meid proovile.

Praegu on siiski veel väga raske öelda, millised muutused turul toimuvad või kuidas Lidlil oma kontseptsiooniga Eestis minema hakkab. Me keskendume oma äri arendamisele, et pakkuda klientidele soodsaimat ostukorvi ja laia sortimenti. Lidli tulek paneb meid veel rohkem pingutama.

Me ei saa võrrelda ennast Leedu ja Soome Lidli hindadega, sest Eesti ostuvõimekus ja maksud on erinevad. See lihtsalt ei ole võrreldav. Prisma jaoks on väga tähtis pakkuda klientidele parimat hinda ning olla turul hinnaliider. Me jälgime hoolikalt, mis suunas turg liigub ja mis on meie klientide ootused.

Teie esimene suurem laienemine peale mitmeid aastaid tuleb peagi, kui avate kaupluse sadamasse ehitatavas Porto Franco kaubanduskeskuses. Miks otsustasite kaupluse just sinna rajada ning millal kauplus uksed avab?

Meie hinnangul on kaupluse asukoht väga hea, seal piirkonnas liigub palju inimesi ning tegemist on kesklinnaga, kus meil kauplust veel ei olnud. Seda, millal kauplus avatakse, on raske veel öelda, kuid ettevalmistused selle nimel juba käivad.

Millises piirkonnas sooviksite veel Prisma Peremarketi kauplusi avada?

Asukoht peab olema selline, kuhu inimestel on lihtne ostlema tulla ja autot parkida, see tähendab, et tahame olla peamiste magistraalide ääres. Me tahame olla oma klientidele lähedal ning meie soov on laieneda. Oleme avatud erinevatele pakkumistele ning kaupluse tahaks avada sellises Tallinna piirkonnas, kus meil veel kauplust ei ole.

Prisma on tuntud pikkade järjekordade ja teenindajate puuduse poolest. Kuidas te järjekordade probleemi lahendate?

Iga klienditagasiside on meile tähis ja me reageerime sellele kohe. Pikkade järjekordade teema on meie jaoks oluline ning nõuab poejuhtidelt pidevat tegelemist selle teemaga. Nad peavad leidma kesktee klientide vajaduste ja tööaegade planeerimise vahel.

Töötajate otsimisel tuleb meil arvestada turu hetkeseisuga. Paljud töötajad on meie juures juba pikki aastaid töötanud ning neile meeldib siin. Mitmed on meie juurde tagasi tulnud, kes on vahepeal kellegi teise juures töötanud.                                                                                                                   

Kuidas inimesed on iseteeninduskassad vastu võtnud? Kas plaanite iseteeninduskassadesse lisada ka sularaha maksmise võimaluse?

Me peame jälgima seda, mida kliendid tahavad ning kas nad soovivad kauplustesse rohkem iseteeninduskassasid. Kui see on nende soov, siis peame seda ka täitma.

Meie iseteeninduskassadel on fännid, kes neid pidevalt kasutavad. Paljud kliendid on andnud meile tagasisidet, et meie iseteeninduslahendus on parim ja kiireim. Kristiine Keskuse Prismas on meil praegu kõige rohkem iseteeninduskassasid – 14 ning võib öelda, et need on väga populaarsed.

Meie kliendid praegu sularaha maksmise võimalusega iseteeninduskassasid ei ole nõudnud. Samuti on näha, et tavakassades on sularahaga maksmine langustrendis. Kaardiga maksmine on tulevik ja seetõttu pole plaanis ka iseteeninduskassadesse sularahaga maksmise võimalust lisada.

Prisma oli üks väheseid jaekette, kelle eelmise aasta müügitulu vähenes aasta varasemaga võrreldes. Millest see oli tingitud?

Eelmisel aastal oli meil palju väljakutseid. Tulevikku silmas pidades tegime mitmeid investeeringuid ja muudatusi. Me vahetasime välja oma tarkvarasüsteeme eesmärgiga oma äritegevust arendada ja tunnistame, et tarkvara käivitamise järel tekkinud operatiivsed väljakutsed on mõjutanud ka meie tulemusi.

Kui suurt käibe kasvu sel aastal ootate?

Töötame selle nimel, et oma turuosa kasvatada. Uue inimesena vaatan muidugi läbi mitmeid protsesse, mida saame veelgi oma klientide ja töötajate huvides arendada.

Kokkuvõttes ootan sellelt aastalt väikest kasvu. Praegu on üle poole aasta möödas ning mitmed asjad, mida tahaks kindlasti sellel aastal ära teha, veel ees. Mitmed protsessid tuleb läbi käia ja kulud üle vaadata, et olla veelgi efektiivsem. Jälgime, kuidas turuolukord muutub ja selle põhjal muudame ja arendame oma tegevust.

Muutusi tehes tuleb arvestada sellega, et kliendid tunneksid ennast kaupluses hästi. Tahan parandada tööprotsesse kaupluses ja logistikas ning ka seda, kuidas turundust teeme. Olen rahul suunaga, mis Prisma on hetkel nelja kuuga võtnud.

Jussi Nummelin
Foto: Andras Kralla

Olles ise Prisma Peremarketi pidev klient, olen tähele pannud, et kauplusest ei saa alati seda, mida soovid, ning riiulid on tühjad. Kuidas tagate klientidele pideva kaupade kättesaadavuse?

Kahjuks tekib ikka kaupade tarneketis probleeme. Me teadvustame neid ja tegeleme pidevalt lahenduste leidmisega. Peame enda igapäevast tööd veelgi paremaks muutma, et tühje auke oleks riiulitel vähem.

Praegu arendame IT-süsteemi, mis teeb kaupluste tellimused poolautomaatselt. See peaks ka seda probleemi lahendama.

Millistel põhimõtetel on koostatud Prisma Peremarketi sortiment ja kuidas te eristute teistest jaekettidest?

Prismas saame pakkuda klientidele laia sortimenti ja sedasi peab see ka jääma. Sortimendi muutmisel lähtume sellest, et kas saame pakkuda konkurentidest erinevaid tooteid. Teeme sortimendis pidevalt muudatusi, võttes kuulda klientide soove. Näha on, et siinsetele inimestele meeldivad kodumaised tooted. Palju tooteid ostame koos emafirmaga ning sellest tingituna saame klientidele ka head hinda pakkuda.

Prisma on tuntud kui lastesõbralik kauplus – lastekassad, tasuta puuvili, karussell. Mis teil veel plaanis on?

Me tahame seda kontseptsiooni edasi arendada. Mõtleme pidevalt uutele ideedele, aga otseselt kindlat asja praegu kohe plaanis ei ole. Soome Prismas on asju, mida võiks ka siia üle tuua, näiteks väikesed mänguväljakud lasteosakonnas.

Prisma alustas toidukauba kojukannet koostöös DPDga? Kui suure turuosa te seal loodate saada? Kuidas kliendid on selle vastu võtnud?

Algus on olnud väga hea. Tahame näha, kuidas meie e-pood areneb ning  kuidas kliendid selle teenuse vastu võtavad. Oleme algusega rahul ja loomulikult jälgime pidevalt huviga statistikat.

Teame, et kliendid on oodanud seda teenust juba väga kaua. Kui meie püsikliendid kasutasid varem kaubale järeletulemise teenust, siis nüüd on nad valinud kojuveoteenuse.

Kas plaanite e-kaupluse kojutarne avada ka Tartus? Sealne piirkond ootab juba pikisilmi.

Oleme saanud ka seda tagasisidet. Tahame enne uue projekti käimalükkamist näha, kuidas kojuvedu Tallinnas õnnestub, ja seejärel vaatame, kuidas projektiga jätkame.

Mis on Prisma järgmine suur samm, mille ta teeb?

Ma ootan kasvu. Meil on mõtteid, mida teha, kuid nelja kuuga kõiki projekte tööle saada on keeruline. Kõige olulisem on, et teenindame hästi oma kliente ja jääme jätkuvalt hinnaliidriks.

Teeme koos personaliga muudatusi oma äritegevuses ja protsessides, et tagada klientidele veelgi paremat teenindust, soodsaimat ostukorvi ja laiemat tootevalikut.

Kuidas mõjutab teid Prisma Läti turult taandumine?

Läti ja Leedu kaubandusturg on totaalselt erinev Eestist ning seepärast otsustas ka emaettevõte sealt ära tulla. Meie eesmärk on Eesti ja Venemaa turul kasvada.  

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757