15. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suitsupply juht: Eestis on täiesti arvestatav ostjaskond

Suitsupply asutaja ja tegevjuht Fokke de Jong
Foto: Andras Kralla
Oleme kindlad, et suudame alates avamisest tegutseda kasumlikult, sest siin on täiesti arvestatav ostjaskond, kes on valmis meie tooteid tarbima, rääkis Suitsupply asutaja ja tegevjuht Fokke de Jong.

Ülemaailmse levikuga kvaliteetsete meeste ülikondade bränd Suitsupply avas oma esimese kaupluse Tallinnas Rotermann Citys. Ettevõtte asutaja ja tegevjuht Fokke de Jong rääkis, et nad otsustasid avada kaupluse Eestis just seetõttu, et neil on siin juba arvestatav kliendibaas. “Eesti ei ole nii väike. Meie andmetel on siin täitsa arvestav ostjaskond, kes on valmis raha kulutama,” ütles ta. Lähiriikidest leiab Suitsupply kauplused ka Riiast, Vilniusest ning peagi ka Helsingist.

Ettevõtte juhi sõnul Eestis rohkem kauplusi ei avata, sest tema hinnangul mahub Eesti turule vaid üks korraliku käibega kauplus. “Oleme kindlad, et suudame alates avamisest tegutseda kasumlikult.”

Tallinna kauplusesse investeeriti natuke üle miljoni euro ning see peaks ära tasuma 18–22 kuuga. “Meie jaoks ei ole probleem, kui see peaks natuke kauem aega võtma. Tähtis on pigem stabiilne kasv,” selgitas de Jong. Teiste Suitsupply Baltikumi kaupluste käive on de Jongi sõnul kasvanud igal aastal 10-15 protsenti ja seega on ettevõttel Eestis alustamise suhtes hea tunne. 

Tähtis on asukoha ja rendi tasakaal

“Me valime kaupluse asukohta põhjalikult, tähtis on asukoha ja rendi tasakaal.” Suitsupply’l on kauplusi ka katusel, kus ukse taga ei ole kohe kõnniteesid, kuid inimesed leiavad need ikkagi üles. De Jongi sõnul on nad ka veebis ja sotsiaalmeedias, mis aitavad klientidel kaupluseid leida. Lisaks kaupluse asukohale on väga oluline ka sealne atmosfäär.

“Rotermannile on kerge ligi pääseda ja siin käivad noored ettevõtjad lõunat söömas. Piirkonnas on ka mõningad meie kliendid,” rääkis de Jong. Selleni, et kauplus võiks asuda just Rotermanni kvartalis, jõuti koos kvartali arendajaga. “Soovi avaldasid nii nemad kui ka me ise.” Ta lisas, et teinekord otsivad nad aastaid häid võimalusi.

Suitsupply on elegantne osa meeste moest, seetõttu mängivad nad kaupluse keskkonnaga ka väga palju – kasutatakse palju värve, erinevaid disainilahendusi. „Me ei soovi olla meeste vana lokaal tumedates toonides,“ ütles de Jong.

Kaupluse asukoht otsustatakse klientide põhjal

De Jong tunnistas, et enne Eestis kaupluse avamist nad turu-uuringut ei teinud. „Me vaatasime, kus on meie kliendid, siis selle järgi otsustasime, millisele turule siseneda.“ Ta tõi näite sellest, kui Itaalia linna Milaano kauplust alles planeeriti. Tookord öeldi neile, et ei ole mõtet, sest Itaalias on tugevad kaubamärgid, hea kvaliteediga tooted ja nendega on raske konkureerida. Täna on Milanos Suitssupply üks edukamaid kauplusi ning konkurents neid ei kõigutanud. „Ma arvan, et alati on ruumi selle jaoks, mida meie teeme. Eestlased on erilised,“ ütles ettevõtte juht.

Suitsupply toodangu kuulsamad fännid on Leonardo DiCaprio, Bruno Mars, John Travolta, Daniel Craig, Ethan Hawke ja paljud teised.

Teenindajaid koolitatakse pikalt ja põhjalikult

Suitsupply pühendub töötjate koolitamisele ja see võtab pikalt aega. Neile õpetatakse, kuidas vaadata kliendi seljas toote istuvust, kuidas märkida õmbleja jaoks vajalikke kohendamisi jms. Ettevõtte jaoks on väga tähtis nii toodete kui ka teeninduse kvaliteet.

„Meil on Hollandis Suitsupply kool, kuhu me lennutasime Eestist kümnest inimesest kaheksa. Seal toimus neil viiepäevane intensiivne kursus, mis keskendus tootele - õmbleja jaoks toote korrektuurkohtade märkimisele ja toote istuvusele inimese seljas,“ rääkis de Jong. Tema sõnul on tööintervjuudest raske aru saada, kuidas nad brändiga suhestuvad ja hakkama saavad. Seega kõik koolis osalevad inimesed väljaõpet ei läbi ja umbes 30% nendest langeb välja. Pärast koolis käimist saadab ettevõte ka kauplusesse mentorid, kes vastutavad koolitusprogrammi toimimise eest kaupluses. „Paari kuu möödudes teeme eksami ja testime, kas kõik teadmised on selgeks saanud ja neid osatakse kasutada.“

De Jongi sõnul oli viis aastat tagasi inimeste leidmine väga keeruline, sest bränd ei olnud siis veel nii tuntud, kuid praegu on see tema sõnul juba tunduvalt lihtsam. Nad kulutavad õige inimese leidmisele väga palju aega, sest nad peavad olema meeldivad isiksused ja tekitama kliendis mõnusa olemise. „Restorani sisse astudes tunned kohe, kas seal on hea olla või mitte. Kauplusesse sisse astudes peab sama tunne olema,“ rääkis de Jongi. Inimesed peavad olema avatud ja valmis oma arvamust avaldama. „Meile meeldib, kui meie teenindajatel on oma arvamus. See loob usalduse, et klient saab hästi istuva asja ning tal on hea olla,“ sõnas de Jong.

„Usun, et maksame teenindajatele turu keskmisest suuremat palka. Samuti saavad nad ka erinevaid preemiaid ja komisjonitasu tulemuse pealt.“ De Jong lisas, et preemiad ei ole neil seotud müügiga. „Klient saab mobiilile või meilile arve ning saab kohe ka teenindust hinnata.“

Suitsupply tooted on valmistatud parimast Itaalia kangast ning lõiked istuvad meestele hästi selga. Ettevõte on tegutsenud juba 16 aastat ning de Jongi sõnul kasvavad nad igal aastal. Kui inimesed leiavad nende brändi, siis üllatab neid enim see, kuidas suudetakse müüa mõistliku hinnaga korralikku kvaliteetset ülikonda.

30% käibest tuleb e-kanali kaudu

Asutatud 2000. aastal

Üle 80 kaupluse üle maailma, sealhulgas Milanos, Londonis, Zürichis, New Yorgis, Torontos, Shanghais, Singapuris ja Hongkongis

Kesklaod Aasias, Ameerikas ja Euroopas.

Tallinnas avatud kaupluses töötab 12 inimest

Suitsupply alustas 2000. aastal oma tegevust veebipoena. Seejärel avati kauplus, kus sai tooteid tellida ning veebipoest tellitud kaubale järele tulla ja tagastada. „Tegime omni-channel’it juba enne seda, kui see 2004. aastal avastati,“ rääkis de Jong.

Ettevõtte veebipood on väga edukas, sealt tuleb 30% Suitsupply kogu käibest. „E-kaupluses on kliendil võimalik tooteid omavahel võrrelda, suhelda klienditeenindajaga nii chat’i kui ka video teel.“ Mõnes linnas on neil ka autoga mentor, kes sõidab kliendi koju ja aitab tal tooteid valida. Kaupluses saab klient iPadi kaudu vaadata kogu pakutavat kollektsiooni, sest paratamatult see kauplusesse ära ei mahu.

De Jongi sõnul algab paljude klientide ostuteekond veebist, kus tuleb neile pakkuda head kogemust. Suitsupply pakub klientidele e-poest tellides ka kiiret tarnet. Kui peaks juhtuma, et kaupluses või veebipoes konkreetset soovitud toodet ei ole, siis on võimalik lisada see toode nö soovide nimekirja.

„Teenindajatele jookseb süsteemi kogu kliendiga seotud info ning tema ostuajalugu. See võimaldab kaupluse teenindajatel pakkuda klientidele veelgi paremat teenindust, sest osatakse talle soovitada tooteid.“ De Jong rääkis, et nad on isegi mõnele kliendile saatnud suure kastitäie kaupa, mida kodus proovitakse ja mittesobivad asjad tagasi saadetakse. „Meie jaoks on see täiesti aktsepteeritav, kui klient tellib neli toodet ja siis mingi osa nendest siis tagasi saadab,“ ütles ettevõtte juht. Rõhutades siinjuures, et tähtis on pakkuda kliendile suurepärast kogemust.

Fotod avamispeost:

2016. aasta käive oli 220 miljonit eurot ning EBITA 25 miljonit eurot.

2017. aastal oodatakse 270 miljoni euro suurust käivet ning EBITA’d 30 miljonit eurot.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757