Tarbijahinnaindeksit mõjutasid novembris enim toit ja mootorikütus

Eelmise aasta novembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja mittealkohoolsete jookide 7,8% kallinemine.
Eelmise aasta novembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja...

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2017. aasta novembris võrreldes oktoobriga 0,5% ja võrreldes eelmise aasta novembriga 4,2%, teatas statistikaamet.

Kaubad olid 2016. aasta novembriga võrreldes 5,4% ja teenused 2,1% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta novembriga võrreldes tõusnud 8,3% ja mittereguleeritavad hinnad 3,1%.

Eelmise aasta novembriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja mittealkohoolsete jookide 7,8% kallinemine, mis andis kogutõusust kaks viiendikku. Piim, piimatooted ja munad  kallinesid 13,3%, köögivili 17,2% ja puuvili 14,6%. Mootorikütuse ning alkohoolsete jookide ja tubaka kallinemine andsid kogutõusust kumbki viiendiku, kusjuures viimasest poole andis õlle 27,2% hinnatõus. Nii bensiin kui ka diislikütus olid 16% kallimad kui mullu samal ajal. Toidukaupadest on eelmise aasta novembriga võrreldes enim kallinenud või (54%), kartul (28%) ja värske köögivili (23%).

Viimati oli tarbijahinnaindeksi muutus eelmise aasta sama kuuga võrreldes üle 4,2% märtsis 2012, mil muutus oli 4,4%.

Oktoobriga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit novembris kõige rohkem mootorikütuse 7,8% hinnatõus. Suuremat mõju kuumuutusele avaldas ka toidu 1% kallinemine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Maxima otsib KAUPLUSTE FORMAADIJUHTI

Maxima Eesti OÜ

04. juuni 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara