7. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vead, mida tehakse kategooriajuhtimisel

Katrin Riisalu
Foto: Andres Haabu
Selveri ostudirektor ja Äripäeva Akadeemia kategooriajuhtimise koolitaja Katrin Riisalu toob välja, millised on kategooriajuhi tööülesanded ning milliseid vigu tehakse kategooria juhtimisel.

Kategooriajuhi tööülesanded varieeruvad erinevates ettevõtetes. „Väiksemas ettevõttes on tavaliselt palju kõrvalisi kohutusi, mis seotud ka turunduse ja müügiga. Suuremas ettevõttes on rohkem kategooriaid, mille kallal töötada,“ rääkis Riisalu. Tema sõnul on üks kõige olulisemaid kategooriajuhi oskusi hea analüüsimise ja järelduste tegemise oskus ning väga hea suhtlemis- ja läbirääkimisoskus. Lisaks on olulisteks eetilisteks teguriteks ausus, töömeetodite läbipaistvus ja tähtaegadest kinnipidamine.

Riisalu sõnul saab kategooriajuhtimise tulemuslikkust mõõta kategooriate kasumlikkuse kasvuga. „Selle juures on oluline see, et me suudame kasvatada kategooria väärtust ja kasumlikkust, tehes väga kindlaid tegevusi ja luues igale kategooriale strateegia. Näiteks kategooria ostjate arv, keskmine ost kategoorias jne,“ loetles ta.

Teine võimalus tulemuslikkust mõõta on kategooria käibekiirus. „Mida kiirem on toodete ringlus kategoorias, seda paremini töötab kategooria tervikuna.“

Vead, mida tehakse kategooriajuhtimisel:

Ei saada väga täpselt aru, mida kategooriate juhtimine tähendab ja kuidas antud tegevust paremini planeerida ning mida sellest kõigest järeldada.Ei lähtuta kliendi huvidest. Näiteks „mulle see toode ei meeldi“, aga mida klient sellest arvab? Kelle jaoks me tooteid ostame? Kes on meie klient? Kuidas me klienti tunneme? Proovi näha asju läbi kliendi silmade.„Üks suurus ei sobi kõigile“. Valim peab olema võimalikult lai, et rahuldada kliendi vajadused.Tarbijate ja ostjate segi ajamine. Kes on tarbija ja kes on ostja?Puudub pikaajaline strateegiline plaan kategooriate juhtimiseks ettevõtte tasandil.

Tule osale 2 päevasel Kategooriajuhtimise koolitusel „Tööriistad kategooriate läbimüügi ja kasumi suurendamiseks“. Tutvu koolituse sisuga SIIN. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757