19. veebruar 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Boos Yourself kasvatas aastaga käivet 5 korda

Boost Yourself kaasasutaja Teet Torim
Foto: Madis Kask
2,5 aastat tegutsenud smuutidesse mõeldud toidusegude tootja Boost Yourself kasvatas aastaga käivet 5 korda ning jõudis 592 tuhande eurose müügituluni.

Ettevõte on oma toodet tarninud enam kui 40 riiki, sh Taiwani, Kanadasse, USAsse ja Austraaliasse. Ettevõtte kaasasutaja Teet Torimi sõnul tuleb 70% nende käibest e-poest ning ülejäänud jaekaubandusest. Tooted on müügil Selveris ja Coopis ning neid võib leida ka UK Amazonist.

„Koduleht peab kogu aeg vastama tarbijate ootustele,“ rääkis Torim DPD hommikuseminaril. Ta lisas, et see peab olema selge, mugav ning andma tarbijatele piisavat informatsiooni.

Eesti turu jaoks on neil smuutid.ee ning välisturgude jaoks tegid nad boosyourself.com ning Kanada turu jaoks veel eraldi lehe. Torimi sõnul on nende aeg ja energia kulunud peamiselt protsesside käima lükkamiseks.

Ta rääkis, et enne, kui kuskile välisturule minna, tuleb kodu korda teha. „Tasub investeerida aega oma lehe arendamisesse.“

Kuhu nad on investeerinud?

Facebook ja Instagram on nende jaoks kaks olulist turunduskanalit. „Oleme 2 aasta jooksul 100 000 eurot sinna investeerinud,“ ütles Torim. Instagram on bränding, kliendiga suhtluses olemine, koostöö leidmiseks ja maailmale turundamiseks. „See on aidanud meil selgelt Eestist väljapoole jõuda.“

Facebook on Torimi sõnul hästi tehniline kanal, kuna seal istub kogu süsteemne turundamine. „Oleme sinna ehitanud automaatjada inimestest, kes on meie kodulehte külastanud. See on hästi suureks päästerõngaks ning selle kaudu saame väga spetsiifilise publikuni jõuda,“ rääkis ta ning lisas, et nende eesmärk on muuta inimeste arvu võimalikult kontsentreerituks ja väikeseks. „See on vajalik, kui me läheme Eestist väljapoole, siis oskame täpsemalt jõuda õigete inimesteni.“

Koduleht ei saa kunagi valmis

E- maili turundamise hiline avastamine

Käitumispõhine turunduse automatiseerimine

Iga asi võtab 3X rohkem aega

Igapäevane äri/kasvu juhtimine – raha, raha, raha

Torimi sõnul on kauplejate jaoks ülioluline ostja tähelepanu hoidmine ja ja järelturundamine ka siis, kui klient on sinu veebipoodi külastanud, kuid pole sealt midagi ostnud. “Kui käid tavalises poes, siis sa tegeledki seal ühe asjaga – täidad ostukorvi. E-poes on sul aga ostu segavaid faktoreid väga palju. Mitu lahtist netilehte, reklaamid, millel klikata, vahepeal vaatad telekast uudiseid jne,” selgitas Torim. “E-poe puhul peab seepärast kestma teenindusprotsess veel seitse päeva pärast seda, kui klient on sinu lehte külastanud. Selleks on näiteks suunatud reklaamid, meilid jne.”

Inimeste usalduse võitmine on Torimi sõnul väga oluline. „Seda eriti välisturule minnes.“ Ta rääkis, et kodulehel peab selgelt välja tooma, kuidas toode on tehtud, kuidas transport organiseeritud ning kes on see ettevõte.

Eesmärgid 2018

„Sellel aastal tegeleme kõikide kanalitega – kolm erinevat e-maili listi, Facebook, Instagram. Samuti on mobiilisõbralik koduleht selle aasta teise poole tööplaanis.“ Torimi sõnul on mobiilne ostmine pidev protsess.

Mõjuturunduse kaudu edastavad nad potentsiaalsetele klientidele sõnumeid. Torimi sõnul on inimesed ära harjunud, et ühekordseid tootetutvustusi toimub. Nad soovivad liikuda selles suunas, et koostöö oleks pikaajaline ehk kestaks vähemalt kolm kuud. „Inimene, keda siis jälgitakse, siis talle peab toode meeldima, et ta saaks seda oma jälgijatele edasi anda.“

Torimi sõnul on Messenger täna kindlasti alakasutatud kanal. „Võimalik on üles ehitada 35 tuhandest liikmest koosnev messingerilisti, kellele on võimalik saata üheaegselt pakkumisi, blogipostitusi, teateid jne. Täna on seal avamine 90% juures.“

Google’i poole pealt tegelevad nad edasi veebilehe optimeerimisega.

„Käesoleva aasta esimene eesmärk on saada käivet üle 1 miljoni euro,“ ütles Torim.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757