Toidukulutuste osakaal väheneb

Kui 90ndate aastate esimeses pooles moodustasid toidukulud 40% leibkonna kogukuludest, siis 2016. aastal oli see vähenenud juba 23%-ni. Kantar Emori ärisuuna juhi Aivar Voogi sõnul on langemisruumi küllaga, kuna põhjanaabrite juures on see osakaal 15%.

Leibkondade tarbimiskulutused on viie aasta jooksul, 2016 vs. 2011 kasvanud peaaegu 1,5 korda. Voogi sõnul on näha, et leibkonna kulustruktuuris vähenevad kulutused toidukaupadele. „90-ndate aastate esimeses pooles olid toidukulud 40% kogukuludest, 2016. aastal on need vähenenud 23%-ni, kuid langemisruumi on veel küllaga,“ rääkis Voog. Ta ütles, et meie põhjanaabrite leibkonnakulutustes on toidukulutuste osakaal alla 15% ja samas suunas liigub ka meie tarbimiskulude struktuur. Näha on, et eluasemega seotud kulutuste (elekter, küte jne) osakaalud vähenevad.

„Leibkondade nn sundkulutuste osakaal väheneb (olles veel 40% lähedal) ning tasapisi kasvavad Eesti leibkondade võimalused oma soovi järgi kulutusi teha,“ sõnas Voog. Leibkondade kulustruktuuri analüüsist selgub, et kulutused vabale ajale ja väljaspool kodu söömisele kasvavad.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara