Autor: Kaubandus.ee • 6. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Toidukulutuste osakaal väheneb

Kui 90ndate aastate esimeses pooles moodustasid toidukulud 40% leibkonna kogukuludest, siis 2016. aastal oli see vähenenud juba 23%-ni. Kantar Emori ärisuuna juhi Aivar Voogi sõnul on langemisruumi küllaga, kuna põhjanaabrite juures on see osakaal 15%.
Foto: Julia-Maria Linna

Leibkondade tarbimiskulutused on viie aasta jooksul, 2016 vs. 2011 kasvanud peaaegu 1,5 korda. Voogi sõnul on näha, et leibkonna kulustruktuuris vähenevad kulutused toidukaupadele. „90-ndate aastate esimeses pooles olid toidukulud 40% kogukuludest, 2016. aastal on need vähenenud 23%-ni, kuid langemisruumi on veel küllaga,“ rääkis Voog. Ta ütles, et meie põhjanaabrite leibkonnakulutustes on toidukulutuste osakaal alla 15% ja samas suunas liigub ka meie tarbimiskulude struktuur. Näha on, et eluasemega seotud kulutuste (elekter, küte jne) osakaalud vähenevad.

„Leibkondade nn sundkulutuste osakaal väheneb (olles veel 40% lähedal) ning tasapisi kasvavad Eesti leibkondade võimalused oma soovi järgi kulutusi teha,“ sõnas Voog. Leibkondade kulustruktuuri analüüsist selgub, et kulutused vabale ajale ja väljaspool kodu söömisele kasvavad.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757