Septembris toimus uute sõiduautode turul oodatud langus

Uute sõiduautode müük langes septembris 18,2%, aga see oli oodatud kukkumine seoses augustis automüüjate endi poolt autode registrisse kandmisega.

Kuna Euroopa Liidus võeti kasutusele uus kütusekulu mõõtmise metoodika ja sellega seoses kehtestati kvoodid, kui palju vana metoodikaga mõõdetud sõidukeid tohib pärast 1. septembrit müüa, siis võtsid suurem osa autode müügiettevõtetest kvooti ületavad autod ise arvele ehk nö müüdi ette. Seetõttu oligi oodata järgnevatel kuudel müüginumbrites kerget miinust.

Tänavu üheksa kuuga on kokku müüdud 20519 uut sõiduautot, mida on 8,2% rohkem kui mullu samal perioodil, ja see number vastab igati AMTELi tänavusele kasvuprognoosile.

Septembris oli suurima osakaaluga segment keskmised maasturid (22,6%), järgnesid väiksema keskklassi autod (21,4%) ja väiksemad maasturid (17,1%). Hübriidautosid läks kaubaks 122 ja elektriautosid 3. Uusi gaasiseadmega (CNG ja LPG) müüdi kokku 5.

Automarkidest oli septembris edukaim Toyota 268 müüdud sõiduautoga, järgnesid Škoda (192) ja Kia (139). Samade automarkide toodang moodustas ka populaarsemate mudelite esikolmiku – Toyota RAV4 (92), Škoda Octavia (70) ja Kia Sportage (60).

Tarbesõidukeid müüdi septembris 464, mida oli 9,2% vähem kui möödunud aasta septembris. Üheksa kuu kokkuvõttes püsib tarbesõidukite müük aga 8,5 protsendiga plusspoolel. Kuna mitmete automarkide pikapid ja ka üksikud maasturid on tüübikinnituselt tarbesõidukitena registreeritud, siis nö puhtaid tarbesõidukeid müüs enim Citroen (67). Järgnesid Peugeot ja Renault. Veokite segmendis oli edukaim Scania 24 veokiga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara