T1 Mall of Tallinn avab uksed

Reedel, kell 10 avab külastajatele uksed uue põlvkonna kaubandus- ja meelelahutuskeskus T1 Mall of Tallinn, mis on mõeldud inimesele, kes otsib kvaliteetset ajaveetmise võimalust kaasaegses linnaruumis, häid toiduelamusi ja uusi kaubamärke kauplustes. Osade kaupluste uksed jäävad esialgu suletuks.

“T1 Mall of Tallinn on Eesti esimene uue põlvkonna kaubandus- ja meelelahutuskeskus, uus maamärk ja linnasüda, mis pakub seda, mida internetist osta ei saa - emotsioone,” ütles T1 juht ja keskuse arendaja Pro Kapital Grupi juhatuse liige Allan Remmelkoor. Keskuse ehitamisega alustati juba 2015. aastal ning tema sõnul teekond nüüd alles algab, kui keskus uksed külastajatele avab. „Oleme ootusärevad, mis hinnangu tarbijad uuele keskusele annavad.“

Remmelkoore sõnul on nende soov olnud rajatava keskusega näidata seda, mis suunas kaubandus, kui tööstusharu areneb ning kuidas suudetakse vastata tarbijate muutunud harjumustega. Ta rõhutas, et keskus ei saa mitte kunagi valmis. „Kui keskus saab valmis, siis on arendaja renoveerimisega hiljaks jäänud.“

Keskus on projekteeritud Itaalia arhitekti Antonio Lavieri ja ehitatud AS Merko Ehitus Eesti poolt. „Me soovime, et külastaja tunneks end justkui linnaruumis, jalutades mööda linnatänavaid ja parke, puhata, nautida häid kohvikuid ja restorane, kohtuda sõpradega või lugeda kasvõi raamatut,” rääkis Remmelkoor.

Keskuse kontseptsiooni detailset läbimõeldust ilmestab Remmelkoore sõnul kasvõi see, et Sander Mölder, Ülo Krigul ja Ove Kuth Kadak lõid keskusesse heliteose, mis imiteerib Maa kolme võnkesagedust. Selle eesmärk on luua inimese jaoks võimalikult loomulik keskkond, mis ei ole müra ja mis ei väsita.

Kaupluste ja koridoride kõrged laed ja vaateaknad ning kolm hiigelsuurt aatriumi, millest kaks kõrguvad läbi nelja korruse ja toovad läbi suurte klaaskuplite keskusesse päikese, loovad tunde, et viibitakse tänaval või pargis. „Keskmise aatriumi on paigaldatud 18 meetri kõrgune sisepark, mille üksteist tonni kaaluvad metallkonstruktsioonil kasvavad elustaimed,“ rääkis Remmelkoor. Tema sõnul on ronitaimede kasvamisega näha, kuidas keskus areneb ja kasvab.

“Ka see on maailmas ainulaadne sisehaljastus, mille kontseptsiooni kallal on üle aasta töötanud arhitektid büroost PART ja maastikuarhitektid büroost KINO,” sõnas keskuse juht.

Keskuses on veel eriline see, et korruste vahel liikumiseks mõeldud eskalaatorid asuvad keskuse kahel pool otsas.

Avatuse, kõrgete lagede ja linnaruumi kontseptsiooni tõttu otsustas oma galeriid avada näiteks Tallinn Art Space ja ARS Concept, samuti avab oma esimese väljaspool muuseumit asuva pop-up poe Eesti Kunstimuuseum. “Nii kunstigaleriid kui ka uus raamatukett Raamatukodu loovad keskusesse mõnusa atmosfääri, mis moodustab rõivakauplustega igati loogilise terviku ja muudab keskuses olemise kergeks ja vaheldusrikkaks,” ütles Remmelkoor.

Keskuse neljas korrus, mis on keskendunud peamiselt kvaliteetsele ajaveetmisele jääb hetkel külastajatele avamata. „Plaanime selle valmis saada ning külastajatele avada selle aasta sees,“ sõnas Remmelkoor ning lisas, et katusele planeeritud 27 soojustatud gondliga ainulaadne vaateratas avatakse veebruaris. „See on atraktsioon, mille sarnaseid on maailmas vaid viis ja needki kõik Aasias.“

Neljandal korrusel asub restoraniala Taste of Tallinn, kus on kokku 11 restorani koos talveaia ning kokteilibaariga. Meelelahutuskeskus Super Skypark ja rahvusvaheline kinokett Cinamon.

„Hetkel avab uksed 80% keskuses väljarenditud pinna omanikest enda esinduse,“ ütles ta ning lisas, et hetkel on 25 pinda keskuses tühjad.

Pro Kapitali juht Paolo Michelozzi sõnul on selle keskuse ehitamine olnud suur väljakutse kõikidele, kuid nüüd tuleb veel enam pingutada, et olla edukas. „Kõik on läinud plaanipäraselt, kuid oleme natuke hiljaks jäänud mõne kaupluse avamisega, kuna ehitusettevõtetel läheb hästi ja seetõttu on keeruline leida ehitajaid,“ sõnas ta. Kuid tema hinnangul ei ole see probleem, kui kauplused avavad enda uksed järkjärgult.

Michelozzi sõnul on tegemist hea kinnisvaraga, mille võtavad nad rõõmuga oma portfelli ja töötavad üles, et see hakkaks tooma ettevõttele positiivset rahavoogu. „Me usume enda projekti väga, kuna väga keeruline on leida suurlinnadesse ning eriti Tallinna nii suurt pinda, kuhu ehitada selline eriline keskus.“

Valik uusi kaubamärke:

•Itaalia pesubrändid Intimissimi, Yamamay ning suka- ja rannariiete bränd Calzedonia

•Itaalia aksessuaaribränd Mandarina Duck ning United Colors of Benetton, Dixie ja Piazza Italia oma rõiva- ja aksessuaarivalikuga

•Lasteriiete bränd Brums ning Ecco avab siin oma Baltimaade esimese esinduskaupluse Ecco Prime

•Uue Vérenni kontseptsiooniga Baltika esinduspood

•Euroopa juhtiv kosmeetika- ja parfümeeriapood Douglas

•Täielikult uuenenud kontseptsiooniga Debenhamsi kaubamaja

•Jaapani kvaliteedi ja minimalistliku disaini kauplus Miniso, kust leiab nii kosmeetikat, mänguasju kui ka tehnikat

•Nelja Eesti kirjastaja loodud uus raamatukett Raamatukodu

•Esmakordselt on kolm Eesti kunsti edendajat – Eesti Kunstimuuseum, Tallinn Art Space ja ARS Concept – otsustanud tulla rahvale lähemale ja valinud selleks kõrgete lagede ja avara T1 Mall of Tallinna

Fotod: Liis Treimann (pildistatud päev enne avamist - mõned tunnid enne avamispidustusi)

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara