Autor: Hando Sinisalu • 28. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas Amazoni kaudu Eestist USAsse Hiina kaupa müüa?

Tänaseks on võimalus luua oma tooteid ja müüa neid maailmaturul läbi Amazoni. Selleks ei pea tingimata ise tootmist avama, vaid olla vahendajaks tootja ja ostja vahel.
Foto: Erakogu

Põhjaliku ülevaadet selle kohta, kuidas Amazonis müüa annab Egle Raadik- Gontschev, Amazon Private Labeler

Hiinas või mujal toodet kaupa ostja maitsele sobivamaks muutes on võimalik teha arvestatavat äri. Eestlased müüvad Hiina kaupa USA turul ilma oma konteinereid nägemata.

Selle asja nimi on „private labeling“ ehk erabrändide turule toomine. Minu jaoks on see üks jagamismajanduse ilming. Kui tavaline inimene võib AirBnB kaudu rentida oma kodu välja, siis „private labeling” kontekstis võib tavaline inimene valida tehase ja toote ning tuua selle oma brändi all turule. Vaid paar aastat vana ärimudeli „troika“ on järgmine:

- Maailma tehased on meile kõigile jagamismajanduse printsiibil avatud, sest oskavad üha rohkem suhelda inglise keeles.

- Amazon pakub maailma suurimat e-kaubamaja nende toodangu müügiks.

- Meie, private labelerid, leiame turunõudluse ja toome maailma maailma kõigis nurkades asuvate tehaste tooteid turule.

Põhimõtteliselt ei ole endal vaja ei tootmist, laopinda, kaubanduspinda ega midagi muud peale oma idee, kasutad vaid olemasolevat tehast ja olemasolevat turuplatsi ehk Amazoni ja paned selle Hiinas või kuskil mujal tehtud kauba müüki, liasades oma magic touch-i ning teenid sellega raha.

Jah, aga võtmeküsimus seisneb selles, kuidas turukonkurentsis silma paista. Kindlasti ei ole pikalt kasumlik võtta toode otse Alibaba riiulilt, ilma ühtegi lisaväärtust lisamata, sest Amazon õpetab täna Hiina tehaseid oma tooteid väga efektiivselt ise turule tooma.

Täna on meie põhiküsimus, kuidas ma saan kliendi probleemi veel paremini lahendada, jäädes samas nendesse eelarvelistesse piiridesse, mida klient on nõus maksma. Jah, me kasutame siiski nende ideede realiseerimiseks Hiina tehaseid, kuid konkurentsieelist pakuvad Vietnami, Indoneesia või Laose tehased. Nende kaubavalik ei ole veel otse Amazonist nii suurel määral kättesaadav ja siin võib „pääseda“ ka otse tehasetoodangu müügiga.

Loe Äripäeva teemaveebist bestmarketing.ee pikemalt, millist toodet tasub väärindada ja müüa Amazonis.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757