• 05.11.13, 13:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tunnustamisest võidavad kõik

Tunnustuse puudumine on üks peamisi põhjusi, miks soovitakse töölt lahkuda. Tunnustus mõjutab inimese motivatsiooni, see võib tõsta töötaja pühendumust 2-3 korda. Üha enam uuringuid näitab aga, et lisaks nendele, keda tunnustatakse, saavad tugeva motivatsioonipanuse ka need, kes tunnustust jagavad, kirjutab koolitaja Raimo Ülavere oma blogis.
Eksperdid väidavad, et tunnustuse jagamine suurendab ja soodustab nn prosotsiaalset käitumist (prosocial behaviour). See tähendab käitumist, mille eesmärk on kellegi teise, mitte enda heaolu. Üksteise tunnustamine tugevdab töötajate omavahelisi suhteid, kasvatab tunnustuse andja enesekindlust ning seob inimesi rohkem konkreetse organisatsiooniga.
See kinnitab ühtlasi tõdemust, et inimesed tunnevad ennast õnnelikumana ja rahulolevamana just siis, kui saavad midagi teha või anda teiste heaks. Omakasu pole selle loogika järgi sugugi parim ja pikaajalisim motivaator.
Kogu selle asja juures on aga üks “aga”. See kõik ei tööta siis, kui tunnustuse (ka rahalise) andmisest tehakse võistlus isikliku kasu nimel. Ka selle kohta on terve trobikond uuringuid, mis ütleb, et niipea, kui tunnustuse jagamisest tehakse võistlus, kus n-ö võitjateks tulevad need, kes rohkem annavad-jagavad, on ettevõtmine läbi kukkunud.
Siira ja hea kavatsusega tunnustamisest võidab aga nii see inimene, keda tunnustatakse, kui ka see inimene, kes tunnustab. Ja tagatipuks võidab veel organisatsioon, kus töötavad üksteisest lugu pidavad ja üksteise tööd tunnustavad inimesed.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele