• 21.12.17, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 nippi, kuidas rohkem kinkekaarte müüa

Jaemüüjate jaoks on kinkekaardid väga hea müügivõimalus. Need võtavad letis vähe ruumi ning aitavad uusi kliente poodi tuua. Kinkekaarte võite pakkuda ka tooteid vahetada või tagastada soovivatele klientidele. Kinkekaardi kasutamisel kulutavad kliendid sageli kuni 20% kinkekaardi väärtusest rohkem. Kui kinkekaart jääb kasutamata, jääb selle soetusmaksumus jaemüüjale.
5 nippi, kuidas rohkem kinkekaarte müüa
Kuigi kinkekaart on klientide jaoks lihtne võimalus kingituste ostmiseks, on sellega seotud kaks olulist probleemi. Esiteks peetakse kinkekaarte vahel isikupäratuks või kiirustades ostetud kingiks. Teiseks tuleb kinkekaarte klientidele eraldi reklaamida.
Kuidas siis müüa tänasest 25. detsembrini võimalikult palju kinkekaarte? Abiks võivad olla järgmised viis taktikat.
1. Tehke need hästi nähtavaks ja dekoratiivseks
Pole vist vaja öeldagi, et kui kinkekaardid ei ole välja pandud, siis neid ka ei osteta. Pange füüsilised kinkekaardid välja kassa lähedale. Esiteks aitab see vältida vargusi, kuna kinkekaardid on ahvatlev sihtmärk. Teiseks võib ostutuhinas klientidele viimasel hetkel meelde tulla, et mõnele sugulasele või sõbrale on kink ostmata. Pilkupüüdev kinkekaart toob kindlasti oste juurde. Ärge unustage pakkuda kinkekaarte ka veebilehel! Järjest enam inimesi valivad tooted veebis välja ja lähevad poodi neid ostma – veel üks võimalus kingiostjale idee anda.
Kui panete füüsilised kinkekaardid välja kassa lähedale, et neil silma peal hoida, siis paigutage kinkekaartide reklaamid üle poe laiali.
Kui prindite kinkekaarte ise, siis kasutage selleks kvaliteetset prindimaterjali ja printerit. Printida võiksite mitut tüüpi kaarte, millel on kujutatud erinevaid poes müüdavaid tooteid. Kas teie poes on tööriistade sektsioon? Kujundage üks kinkekaardi versioon tööriistadega. Kas teie poes on spordikaupade sektsioon? Kujundage jalgpalli või väravavahikindaga kinkekaart. Nii saab ostja valida kingisaajale kohandatud kinkekaardi: „Tean, et sulle meeldib sport – äkki leiad siit poest uut varustust.” Aidake klientidel teha kinkekaardist erilisem ja läbimõeldum kink, et see ei jätaks viimase minuti muljet.
Nõuanne: Printige kinkekaardile vöötkood, et kassiir saaks seda lihtsalt skannida. Andke kinkekaardiga kaasa ilus ümbrik või muu valmispakend, et klient ei peaks seda mujalt ostma.
2. Seostage kinkekaardid müügihittidega
Sageli ostetakse kinkekaarte siis, kui ei osata midagi konkreetset osta, aga teatakse, et kingisaaja käib selles poes. Kinkekaartide atraktiivsemaks muutmiseks võite seostada neid mitmesuguste toodetega, mille ostmisele kliendid võivad mõelda. Teil on välja pandud erinevate värvide ja suurustega sviitrid, mis kõik maksavad ligikaudu 60 eurot? Pange sviitrite lähedale silt, mis reklaamib 60-euroseid kinkekaarte. Teie poes on hulk toredaid väikeseid tooteid, mis maksavad kuni 10 eurot? Pange nende lähedale silt, mis tuletab ostlejatele meelde, et 10-eurone kinkekaart sobib suurepäraselt pisikingituseks.
3. Motiveerige ostjaid
Pühadekinkide ostmine võib kujuneda üsna närvesöövaks – tuleb ju kõiki kingisaajaid meeles pidada ja samal ajal rahvast pungil poodides ringi käia. Miks mitte pakkuda ostjatele väikest boonust? Siduge kinkekaartide müük kampaaniaga. Näiteks, kui klient, ostab 75 eurot või rohkem maksva kinkekaardi, saab kaasa ka väikese testri või kingituse.
4. Motiveerige töötajaid
Kui soovite müüa rohkem kinkekaarte, siis looge teatud vääringus kinkekaartide spetsiifiline tulemustasu. 20-eurose kinkekaardi müümise eest teenib töötaja 1 euro. 50-eurose kinkekaardi müümise eest teenib töötaja 5 eurot. Valige tulemustasumäärad ise. 25. detsembri lähenedes võite tulemustasumäära tõsta, et müügile hoogu veelgi juurde anda.
Samuti võite määrata kollektiivse preemia, mis põhineb kogu poe müügieesmärgi saavutamisel. Tuletage töötajatele meelde, et igale ostjale kassas kinkekaarti pakkudes saavutavad nad eesmärgi kiiremini.
5. Kasutage sotsiaalmeediat
Kui olete kujundanud ilusa kinkekaardi, loonud kampaania või kinkekaardid populaarsete toodetega seostanud, siis peate kindlasti klientidele sellest teada andma. Mõelge, kuidas nendeni jõuda.
Facebooki, Twitteri ja Instagrami puhul on hea see, et te ei pea piirduma kinkekaartidest rääkimisega. Võite neid klientidele näidata. Postitage oma lemmikkujunduste fotod – näiteks pilt kõrvuti asetsevast tootest ja kinkekaardist koos pildiallkirjaga „Ei tea, mis suurust ta kannab? Ostke parem kinkekaart.” Nii teavitate kliente pakutavast võimalusest ja annate ideid selle kasutamiseks. Kujutage ette, et olete stressis pühadešoppaja. Mis teil mõttes on?
Üldiselt kinkekaardid meeldivad kingiostjatele, aga nad tahavad tunda, et ei läinud kergema vastupanu teed, vaid ostsid midagi läbimõeldut. Kui järgite neid soovitusi, näevad paljud kliendid kindlasti teie kinkekaartides võimalust teha kerge vaevaga personaalseid kingitusi.
Allikas: Erply blogi
Autor: Kristjan Hiiemaa, Erply tegevjuht

Seotud lood

Uudised
  • 28.12.17, 14:18
Mida osteti jõuludeks kõige enam?
Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskuste müügistatistika kohaselt oli tänavu jõuluvana kotis ja kuuse all kõige enam Eesti autorite raamatuid, interaktiivseid trendimänguasju, kinkekaarte, küünlaid ja parfüüme. Rimis müüdi traditsiooniliselt kõige enam lõhet ning mandariine.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

TOP 40 | Kõige rohkem riigihankeid võitnud toidu- ja esmatarbekaupade müüjad
TOP
  • 06.11.24, 12:36
TOP 40 | Kõige rohkem riigihankeid võitnud toidu- ja esmatarbekaupade müüjad
Täiendatud mitmeaastaste raamlepingute infoga!
Pet City otsib hoolimata kahjumist ka tuleval aastal võimalusi laienemiseks
Majandustulemused
  • 04.11.24, 14:11
PetCity ärikahjum aastaga kümnekordistus
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Apollo Groupi kahjum kukkus miljonitesse
Majandustulemused
  • 04.11.24, 14:24
Apollo Groupi kahjum kukkus miljonitesse
Hulgimüügifirma Kaupmees sai uue ostudirektori
Uudised
  • 31.10.24, 15:58
Hulgimüügifirma Kaupmees sai uue ostudirektori
Tallinna Kaubamaja juht Erkki Laugus.
Saated
  • 04.11.24, 15:42
Tallinna Kaubamaja juht: me ei vingu end vaeseks, seis ongi jama
Kaubanduskeskus Port Artur 2 Pärnu kesklinnas Lai tn 11.
Uudised
  • 31.10.24, 14:40
Pärnu Port Arturi kaubamaja sai ühe ja ainsa omaniku
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
T1 juht Tarmo Hõbe: eesmärk on jõuda keskusena esikolmikusse
Uudised
  • 07.11.24, 17:33
T1 juht Tarmo Hõbe: eesmärk on jõuda keskusena esikolmikusse
Alles kuus aastat vana keskus saab kokku 27 miljoni euro eest investeeringuid!
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid? Maksekeskus.ee töötajad teavad.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele