Autorid: Rivo Sarapik, Maarit Eerme • 13. detsember 2019

Põldma Kaubandus sihib 100 miljoni eurost käivet

Põldma Kaubanduse asutaja ja tegevjuht Heinar Põldma rääkis Äripäeva raadiosaates „Läbilöök“ sellest, kuidas plaanitakse 100 miljoni eurose käibeni kasvada ning mis on nende suurimad väljakutsed.
Foto: Veiko Tõkman

Mis on tänane väljakutse?

Alati peab olema suurem eesmärk ja visioon. Seda nii endale kui ka teistele töökaaslastele. Desiguali üks juhtidest ütles, et nende eesmärk on saavutada miljardiline käive. Meie käive oli toohetk 25-30 miljoni ringis ning mõtlesime, et võiksime saavutada 100 miljoni eurose käibe. See ongi praegu meie suurim visioon, mis sunnib mõtlema. Iga aasta tuleb mõelda, kuidas eesmärki saavutada, sest need tegevused, mis toimisid viis või paar aastat tagasi, täna enam ei toimi. Kaubandus on maailmas kõige rohkem muutunud turge üldse. Seal tuleb asju teistmoodi teha, kui varem.

Täna olete eesmärgi saavutamisel poolel teel. Eelmisel aastal tõite välja, et eesmärk on 10% kasvada? Kas eesmärk täis tuleb?

2019. aasta on väga huvitav. Loodan, et 10% teeme ära ning praeguse seisuga tundub, et kasv jääb 8-10% vahele. 10% ei ole see, mida peab hambad ristis saavutama vaid meie eesmärk on ikkagi kasumlikult kasvada. Teeme selle nimel tööd.

Kaubandus on kiiresti muutuv. Mis kõige tähtsamad mõjutajad kaubandusel on?

E-kaubandus on löönud turu segamini ning meil on ta jätkuvalt kiire kasvuga. Igal aastal on kasv olnud 40% ning Lätis ja Leedus veelgi rohkem. See on kindlasti koht kuhu me investeerime ja panustame oma aega. Üks meie partneritest ütles, et nende eesmärk on jõuda e-kanali müügis 40% peale kogukäivest järgneva viie aasta jooksul. See muudab kõike totaalselt. Alles jäävad ainult suured väga heades kaubanduskeskustes olevad kauplused ja väikeseid enam ei tehta.

Täna on meil paika pandud esimese poolaasta plaanid ning peagi hakkame tõsiselt arutama, kuidas teisel poolaastal edasi liikuda.

Meie kõige suurem mõjutaja on kulude kasv. Kulud töötajatele on keskeltläbi kasvanud 7-12%. Kaupluste töötajate palku oleme teinekord tõstnud natuke rohkem ja teinekord jälle vähem.

Täna tuleb endalt iga kaupluse olemasolu kohta pidevalt küsida, et kas tasub pidada. Kui kliendid ei soovi, ning me ei suuda seal pakkuda ka teenust, siis kulude kasvu tõttu ei olegi võimalik kauplust lihtsalt niisama pidada. See trend liigub ka Ameerikast siia, kus suured ketid pannakse kinni.

Meie eesmärk on sulgeda kõik kahjumlikud kauplused ning avada kauplused uutes potentsiaalsetes ja heades asukohtades.

Järgneva paari aasta jooksul kaupluse arv kindlasti kasvab. Vana moodi jätkates ja 100 miljonit teenida tuleks kokku avada 200 kauplust.

Mis on võtmekohad ja mida teha saab?

Meil on Euroopa e-kaubandus, kus saab müüa kõikidele, kes osta soovivad. Praeguse seisuga on meil käsil e-kaupluse laienemine Soome ja peale seda Poola. Sõltuvalt nende tulemustest otsustame, mida edasi teeme. Investeerime kindlasti turundusse ja klienditeenindusse nendes piirkondades.

Kuidas turge valite?

Valime selle järgi, kus on võimalik kasumlikult opereerida. Soomes ei ole me suutnud leida kohta, kuidas olla kasumlik. E-kanaliga võiks see kasumlik olla. Poolas on meil täna üks kauplus olemas ning plaanime teisegi avada.

Põldma Kaubandus on silma paistnud hea klienditeenindusega. Kuidas pakkuda sellist teenindust?

Me teame, mida klient soovib ja ka seda, milline klienditeenindaja peab olema. Ettevõttel on võimalus valida, otsida ja arendada teda, et klient oleks lõppkokkuvõttes õnnelik. Meie töötajate sisemine missioon on kliendid õnnelikumaks teha, kui nad kauplusesse sisenedes on.

Praegu on klienditeeninduses suur liikumine. Inimesi tuleb kiiresti koolitada ja see võib veel kiiremaks minna. Oskus leida neid inimesi, arendada ja sulandada ettevõttesse ning luu hea õhkkond, see nõuab kontori ja organisatsioonilist abi.

Kui vanasti oli lihtne, kus tehti tööd suure kire ja sooviga raha teenida tegid paljud tööd. Täna on klienditeenindajaks keeruline leida häid teenindajaid ning nende panustamine töösse ei ole nii suur. Hea teeninduse pakkumiseks tuleb inimest aidata.

Kas e-kanalite kasv aitab seda leevendada?

Jah, kui vaadata toidukauplust, siis seal näeb üha vähem inimesi leti taga. Kliendid on muutunud klienditeenindajateks. Ma ei kujuta ette, kas ka rõivakaubandus jõuab sinnamaani. Ma eriti ei usu. Aja jooksul jäävad ikkagi tulevamad ellu, kus kliendid saavad meeldiva ostuelamuse.

Kuula saadet, mis Põldma räägib kriisist ning kuidas ta selleks valmistub ning kuidas ta planeerib erinevaid investeeringuid.

Saadet juhtis Rivo Sarapik.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757